مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

چگونه تلویزیون های اصلی را از تلویزیون های قاچاق و تقلبی تشخیص دهیم؟

مطالب پربازدید

تلویزیونحتما شنیده‌اید که محصولات تقلبی و یا قاچاق در بازار زیاد شده‌اند، مخصوصا در بازار لوازم دیجیتال و لوازم صوتی و تصویری مشابه تلویزیون‌های برندهای معتبر. البته این مسئله چندان هم چیز عجیبی نیست.

 

اکثر محصولات دیجیتال یا وارداتی هستند، یا مواد اولیه لازم برای ساخت آن‌ها از خارج از کشور وارد می‌شوند. به همین دلیل است که با بالا رفتن نرخ ارز، تولید محصولات تقلبی و سود بسیاری را عاید تولیدکنندگان این محصولات کرده و آن‌ها را برای تولید بیشتر اجناس تقلبی وسوسه می‌کند.

 

مطالب پربازدید

_ کالاهای معتبر، دارای بسته‌بندی کامل با رنگ و جنس با کیفیت هستند. اما محصولات تقلبی اغلب دارای نقص در بسته‌بندی می‌باشند، پس توجه به بسته‌بندی می‌تواند سرنخ‌های خوبی به شما بدهد. به عنوان مثال روی بسته‌بندی محصولات ال‌جی، لوگوی شرکت به صورت بزرگ روی کارتن چاپ شده و به صورت برچسبی نیست. در مورد برند سامسونگ نیز، علاوه بر درج کامل لوگو و علامت مخصوص توزیع کننده کالا، باید به املای صحیح Samsung  دقت کنید

 

محصولات اورجینال دارای بدنه‌ای با کیفیت و بی‌عیب هستند، اما به دلیل کارگاه‌های غیراستانداردی که در آن محصولات تقلبی تولید می‌شوند، امکان وجود زدگی، لبه‌های تیز، سطوح پوسته پوسته شده و بی‌کیفیت وجود دارد.

توجه به شماره سریال دستگاه

_ بررسی تطابق شماره سریال دستگاه، با شماره‌ای که روی کارتن، پشت دستگاه و برگه‌های گارانتی مشاهده می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است. این شماره سریال در تلویزیون‌های سامسونگ با طی مسیر Menu -> Support ->   Contact Samsung، و در تلویزیون های ال جی از مسیر General -> About This TV -> TV Information، قابل مشاهده است. شماره سریال محصولات سامسونگ را در سایت سامسونگ، و شماره سریال محصولات ال جی را در سایت ال جی ثبت کنید. در صورت ثبت موفقیت‌آمیز، دستگاه شما قابل اطمینان خواهد بود.

مطالب پربازدید

 

وقتی فروشنده ادعایی در مورد محصول شما می‌کند، حتما باید صحت آن بررسی شود. به عنوان مثال، وقتی گفته می‌شود محصولی دارای صفحه نمایش با کیفیت  4K است، حتما یک فیلم  4K را روی آن امتحان کنید، به همین ترتیب ادعاهایی که در مورد قابلیت پخش تصویر سه بعدی، صدای فراگیر و موارد دیگر هست را نیز ارزیابی کنید.

_ اهمیت گارانتی را دست کم نگیرید.

_ گام آخر، از جای مطمئن خرید کنید

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا