مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

کاشت زنجبیل در منزل + اصول و شرایط نگهداری از آن

مطالب پربازدید

کاشت زنجبیل در منزل به این صورت است که باید ریشه زنجبیل تازه و مرغوب را یک شب در آب ولرم خیساند و سپس آنر را به چند قسمت تقسیم کرده و هر قطعه را در یک گلدان با خاک مرغوب باغچه و کود مناسب، کاشت و در دمای 25 تا 35 درجه سانتیگراد در برابر نور غیرمستقیم خورشید نگهداری کرد.

کاشت زنجبیل در منزل

زنجبیل یکی از پرخاصیت ترین گیاهان دارویی است که علاوه بر کاربردهای فراوان در طب سنتی، در بیشتر غذاها نیز کاربرد دارد و به عنوان ادویه ای دارویی و غذایی استفاده می شود. اگر دوست دارید این گیاه معجزه گر همیشه در دسترستان باشد و از خواص بیشمار آن بهره مند شوید روش کاشت زنجبیل و شرایط نگهداری از آن را در منزل یاد بگیرید و این کار را در منزل انجام دهید.

نحوه کاشت زنجبیل در گلدان

مقداری ریشه زنجبیل تازه خریداری کنید و یک شب در آب ولرم بخیسانید و چند گلدان را با خاک باغچه و کود پرکنید تا برای کاشت آماده باشند. بعد از یک شب که ریشه های زنجبیل خیس خوردند از آب درآورده و بگذارید زیر نور آفتاب خوب خشک شود. ریشه های زنجبیل خشک شده را به قطعات مختلف ببرید، طوری که حداقل یک چشم روی آن باقی مانده باشد. داخل گلدان ها آنقدر آب بریزید تا از انتهای گلدان ها خارج شود. در هر گلدان سه قطعه زنجبیل برش خورده را می توانید بکارید و در دمای 25 تا 35 درجه سانتیگراد و در معرض نور غیر مستقیم خورشید نگهداری کنید.

مطالب پربازدید

آبیاری و نگهداری

بعد از اینکه زنجبیل را در گلدان ها کاشتید، تا 3 الی 4 هفته با آبپاش آب دهید و مرطوبشان کنید تا اولین جوانه های زنجبیل کاشته شده را ببینید. اگر بیش از حد آب بدهید گیاه زنجبیل سریعا خشک می شود. هر از چندگاهی سطح رویی خاک را بررسی کنید و قبل از خشک شدن با آبپاش آب بدهید. 7 تا 8 ماه طول می کشد تا بتوانید زنجبیل هایی را که کاشته اید برداشت کنید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا