مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

هنر جنگ؛ هنر جنگیدن را یاد بگیرید تا همیشه پیروز میدان جنگ باشید

مطالب پربازدید

بهترین هنر جنگ این است که تمامیت کشور دشمن را بکر و دست نخورده و بی عیب و نقص تصرف کنید بدون این که آنرا منهدم کنید. کسی که نمیداند چه موقع باید حمله کند و چه موقع نه، نمی تواند در جنگ پیروز باشد.

هنر جنگ

یکی از کتاب هایی که در مورد هنر جنگ به رشته تحریر درآمده و معروفیت و محبوبیت جهانی پیدا کرده، “هنر جنگ” است. این کتاب را حدود 3000 سال پیش، سان تزو (فیلسوف و نظریه پرداز چینی) برای اولین تدوین کرده و به پادشاه عصر خود تقدیم نمود.

کتاب هنر جنگ، قرن ها بعد به ده ها زبان زنده دنیا ترجمه شد و مورد استفاده ژنرال های مطرح جهان قرار گرفت. آموزه های ناب این کتاب نه تنها در حوزه جنگ بلکه در حوزه های مختلف کار و زندگی مثل خود زندگی و مدیریت کسب و کار و … نیز کاربرد دارد و می توان از آموزه های آن در حوزه های مختلف کار و زندگی بهره کافی را برد.

مطالب پربازدید

در ادامه نگاهی به کتاب هنر جنگ می اندازیم و تورقی می کنیم. باشد که مورد عنایت و توجه دوستداران ادب و معرفت و انسانیت واقع گردد.

بهترین هنر جنگ

بهترین هنر جنگ این است که تمامیت کشور دشمن را بکر و دست نخورده و بی عیب و نقص تصرف کنید بدون این که آنرا منهدم کنید. کسی که نمیداند چه موقع باید حمله کند و چه موقع نه، نمی تواند در جنگ پیروز باشد. بهترین مزیت در تمام جنگ ها، جنگ فیزیکی رودررو نیست بلکه آن است که بتوانید بدون جنگیدن فیزیکی مقاومت دشمن را از بین ببرید و خلع سلاحش کنید. دستگیری نفرات دشمن بهتر از کشتن و نابود کردن آنهاست.

فرماندهی که نتواند صبر و شکیبایی خود را حفظ کند نیروهای جنگی خود را مجبور به حمله ای مثل حمله دسته جمعی مورچه ها می کند و حداقل یک سوم از نیروهایش را به کشتن می دهد بدون این که هیچگونه فتح و پیروزی را به دست آورده باشد.

یک رهبر و فرمانده آگاه با دانش و اطلاعات کافی جنگی، سعی میکند بدون اینکه جنگی دربگیرد و تلفاتی را متوجه نیروهایش کند، شهرها و حاکمان دشمن را شکست دهد و به زیر بکشد.

عوامل پیروزی در جنگ

پنج نکته ای که برای پیروزی در جنگ لازم است و یک فرمانده آگاه باید در نظر داشته باشد عبارتند از:

مطالب پربازدید

1- تنها کسی در جنگ پیروز خواهد شد که بداند چه موقع حمله کند و چه موقع نکند.

2- تنها کسی در جنگ پیروز خواهد شد بداند که چگونه با نیروهای مافوق و همچنین تحت امر خود همکاری و هماهنگی داشته باشد.

3- کسی در جنگ پیروز خواهد شد که با نیروهای تحت امر خود دلسوزانه، مهربانانه و درست برخورد کند.

4- کسی در جنگ پیروز خواهد شد که دست دشمن را بخواند و برای مقابله با اقدامات غیر قابل پیش بینی دشمن آماده باشد.

5- کسی در جنگ پیروز خواهد شد که دارای توانایی ها و قابلیت های لازم و کافی نظامی باشد.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که، در عین حال که خودتان را می شناسید اگر دشمنتان را بحد کافی نشناسید در برابر هر پیروزیی که بدست خواهید آورد یک شکست را نیز تجربه خواهید کرد. اگر نه خودتان را بشناسید و نه دشمنتان را یقینا در تمام جنگ ها شکست خواهید خورد.

اشتباه ، بی نظمی و بی قانونی در جنگ معنی ندارد و تنها در صورت عدم اشتباه و منظم و قانونمند عمل کردن در جنگ پیروز خواهید شد. در جنگ بررسی و سنجش توانایی ها و نیروهای دشمن، بررسی فرصت های مناسب حمله،  شناخت منطقه محل استقرار نیروهای دشمن، مقایسه توانایی نیروهای خودی با نیروهای دشمن و تخمین درصد پیروزی بسیار مهم است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا