مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

اطلاعتی که باید در مورد ویروس کرونا بدانید – نکات ایمنی

مطالب پربازدید

علائم ویروس کرونا را بهتر بشناسید

 ویروس کرونا  گروه بزرگی از ویروس ها است که امکان آلوده کردن انسان ها و حیوانات را دارا می باشد. شیوع این ویروس از شهر ووهان چین شروع شده است. و نام آن از خوشه های تاج مانند موجود بر روی سطح آن گرفته شده است. ایران جزو کشور هایی می باشد که امروزه در حال جنگیدن با این ویروس می باشد. کرونا می تواند در حد یک سرماخوردگی خفیف و یا در حد ذات الریه شدید باشد. افراد مبتلا به بیماری کرونا احساس تنگی نفس شدید دارند ولی همانطور که گفته شد، علائم ویروس کرونا گاهی به شکل یک سرماخوردگی ساده در افراد بوجود می آید و با مراقبت های ساده رفع می شود.

بیماری سارس که در سال 2002 الی 2003 رخ داد یکی از نمونه های کرونا ویروس بود. که از طریق حیوانات به انسان ها منتقل می شد. بیماری کرونا  و یا کووید 19 نوعی بیماری عفونی است. که این روزها تمامی جهان را درگیر خود کرده است و افراد در حال مقابله با آن هستند. ویروس کرونا ممکن است تمامی افراد را دچار خود کند. و این موضوع که فقط بزرگسالان در معرض خطر ابتلا به این ویروس می باشند درست نیست. همچنین باید از کودکان نیز به صورت ویژه مراقبت نمود. شاید برایتان سوال پیش بیاید که علائم ویروس کرونا چیست. در ادامه به صورت مختصر به علائم این ویروس می پردازیم پس با فارسی کلاب همراه باشید.

کرونا

علائم ویروس کرونا یا همان کوید 19 چیست؟

از شایع ترین نشانه ها و علائم ویروس کرونا می توان به تب، سرفه ی خشک، تنگی نفس و خستگی اشاره نمود. در برخی از افراد ممکن است علائمی مانند آبریزش بینی، گلودر و اسهال نیز رخ دهد. که معمولا این علائم به صورت تدریجی رخ می دهند و در ابتدا خفیف هستند. شایان ذکر است که هر فردی که دچار تب می شود صرفا به کرونا مبتلا نشده است. تب های بسیار بالا نشانه ای از  علائم ویروس کرونا در بدن شما می باشند.

مطالب پربازدید

بنابراین با هر سرفه و تب به پزشک مراجعه ننمایید و ابتدا در خانه از خود مراقبت کنید. در صورتی که بهبود نیافتید به پزشک مراجعه نمایید. نکته قابل اهمیت این است که در صورتی که  احساس کردید به این ویروس مبتلا شده اید، خود را در خانه قرنطینه کنید و با افراد دیگر معاشرت نداشته باشید. تا این بیماری به دیگران منتقل نشود.

نکات بهداشتی و مراقبت های ویژه

شایان ذکر است که 80% افراد نیازی به درمان ندارند و با رعایت نکات بهداشتی بهبود می یابند. اما 20% دیگر نیاز به مراقبت های ویژه و استراحت دارند و حتما باید به پزشک مراجعه نمایند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه متوجه شویم که جزو 20 درصد هستیم یا خیر. در پاسخ به شما باید بگوییم که افرادی که نیاز به مراجعه به پزشک و بستری شدن دارند همانطور که پیش تر ذکر شد اکثرا دارای علائم شدید هستند مانند سرفه های شدید، تب بالا و تنگی نفس. جالب است بدانید که از هر 6 نفری که به ویروس کرونا مبتلا می شوند تنها یک نفر به صورت جدی بیمار می شود.

ویروس کرونا

شیوع بیماری در سالمندان

اگر سالمندانی دارید که دارای فشار خون بالا، دیابت و یا مشکلات قلبی هستند. و یا خود شما جزو بیماران دیابتی، زنان باردار، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افراد مبتلا به بیماری های قلبی، افرادی که در حال انجام شیمی درمانی هستند و یا کورتون مصرف می کنند و….  هستید بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا می باشید. بنابراین بهتر است با مراقبت و رعایت نکات بهداشتی خطر را از خودتان و آن ها دور نمایید و تا جایی که ممکن است از رفت و آمد های غیر ضروری خودداری نمایید.

کرونا

مطالب پربازدید

لازم به ذکر است که هنوز هیچ واکسنی برای بیماری کرونا  وجود ندارد. حتی آنتی بیوتیک ها هم روی این بیماری تاثیر ندارند. سرعت شیوع این بیماری بسیار بالا است.  کرونا ویروس حدود 9 روز بر روی سطوح باقی می ماند پس بهتر است سطوحی که با آن ها در تماس هستید را به طور مکرر ضد عفونی کنید، دست های خود را به صورت مکرر بشویید، از ماسک و دستکش یک بار مصرف استفاده نمایید، با افراد بیمار تماس نداشته باشید و در رفت و آمد های ضروری از افراد دیگر حداقل 2 متر فاصله بگیرید.

توصیه سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی (who) در راستای اهمیت نکات بهداشتی ویروس کرونا بیان میکند که :  فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید (بیش از 1.5 متر) ماسک بزنید ، مرتب دست های خود را بشویید ، از یک شوینده الکلی برای شستشوی دست های خود استفاده کنید و در صورت عدم دسترسی از آب و صابون(ترجیحا مایع) استفاده کنید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا