مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

آثار و فواید استحمام با آب گرم برای سلامت روح و جسم

مطالب پربازدید
استحمام با آب گرم به مدت یک ساعت می‌تواند اثری مشابه انجام ورزش به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری قند خون داشته باشد.استحمام
استحمام با آب گرم سبب ترشح مواد شیمیایی ویژه‌ای دربدن می‌شود که به نرم شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و از شدت فشارخون می‌کاهد و می‌تواند راهکاری مناسب برای حفظ سلامت بدن به ویژه افراد سالمند باشد که به دلایل مختلف امکان ورزش درخارج از خانه را ندارند.

پژوهشی درباره اثربخشی استحمام با آب گرم بر کاهش قند و فشارخون به وسیله دانشمندان دانشگاه (Loughborough) انجام شده است.

کارشناسان در این پژوهش نمونه خون 10 مرد داوطلب آزمایش را پیش و پس از استحمام با آب گرم به مدت یک ساعت مورد بررسی قرار داده و دریافتند سطح قند خون و التهاب بدن آن‌ها پس از پایان استحمام کاهش یافته است.

حمام با آب گرم سبب آزاد شدن اکسید نیتریک می‌شود که رگ‌های خونی را شُل می‌کند و به این ترتیب سبب کاهش فشارخون در افراد می‌شود.

مطالب پربازدید

افزون بر کاهش قند و فشارخون، کارشناسان پیش‌تر دریافتند استحمام با آب گرم می‌تواند سبب کاهش ابتلای افراد به افسردگی و مشکل‌های روحی روانی شود.

افراد سالمندی که به استحمام هفتگی اهمیت می‌دهند و افزون بر استحمام به سونای بخار یا خشک نیز می‌روند بیش از دیگران عمر می‌کنند.

استحمام با آب گرم به ویژه در روز‌های سرد، برفی و بارانی که خروج از خانه برای انجام ورزش برای سالمندان مشکل است می‌تواند جایگزینی فوق العاده برای حفظ سلامت بدن باشد.کارشناسان به افراد دارای فشارخون بالا توصیه می‌کنند در کنار رعایت رژیم خوراکی، اجتناب از مصرف نمک به میزان زیاد، ورزش انجام دهند و دربازه‌های زمانی استاندارد فشارخون خود را اندازه گیری و به پزشک مراجعه کنند.

نتیجه‌های این پژوهش درمجله فیزیولوژی کاربردی (the Journal of Applied Physiology) منتشر شده است.

منبع: Dailymail

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا