فارسی کلاب
پورتال خبری و مجله اینترنتی آنلاین فارسی

چگونه لاغر شویم – بیشتر بخورید و کمتر چاق شوید – معجزه ی لاغری

بیشتر بخورید کم تر چاق شوید

حتما برایتان پیش آمده که برخی از افراد با دیدن تان شگفت زده شوند و بگویند ” خدای من چقدر چاق شده ای” و شما جواب های متفاوت و دلیل های متفاوت به آن بدهید یا با رفتن جلوی آیینه  شاهد تغییراتی در ناحیه های مختلف بدن تان باشید و دیگر هیچ لباسی اندازه تان نباشد و زمانی که قصد خرید لباس دلخواه تان را دارید اندازه تان نباشد پس دیگر وقتش رسیده که به فکر تناسب اندام بی افتید چگونه لاغر شویم؟ خیلی از افراد که قصد کم کردن وزن را دارند فکر می کنند که باید هیچی نخورند تا لاغر نشوند برعکس شما می توانید با خوردن نیز لاغر شوید با خوردن برخی مواد غذایی سرعت کم کردن وزنتان را بالا ببرید مثلا:

  • گلابی : گلابی سرشار از فیبر است و شما باید حتما برای لاغری فیبر محلول نیز مصرف کنید .
  • سیب : سیب دشمن چربی شناخته شده است و حتی پخته ی آن برای درمان یبوست مفید است.
  • کیوی : همان طور که می دانید کیوی دو برابر پرتقال، ویتامین c دارد و سیر کننده می باشد.
  • توت فرنگی : اگر مشکل شما بیشتر در قسمت شکم و پهلو است .توت فرنگی بخورید زیرا کاهنده ی چربی شکم و پهلو است‌.

اشتهای کاذبتان را کور کنید

چگونه لاغر شویم؟ خیلی از افراد چاق نمی توانند در برابر غذا های لذیذ مقاومت کنند و هوس نکنند حتی اگر سیر هم باشند . خب می توانید با مصرف برخی از خوراکی ها این اشتهای کاذب را کنترل کنید مصرف کاهو و کرفس( ساقه کرفس بخار پز ، آب کرفس)  اشتهای کاذب خود را کور کنید.مثلا: قبل از خوردن غذا سالاد کاهو میل کنید و به جای سس مایونز( سم کبد) از سرکه سیب به عنوان چاشنی استفاده کنید حتی می توانید آب غوره نیز به همراه آن مصرف کنید و به لاغری خود کمک کنید و یک نکته ی جالب به شما بگویم این است که شما با بو کردن نعناع یا جویدن آدامس نعناع می توانید اشتهای خود را کور کنید.

معجره ی آب در لاغری

آب همه جا و در همه چیز نقش پر رنگی دارد نکته ی جالب و شگفت انگیز آب در لاغری این است که اگر شما قبل از هر وعده ی غذایی یعنی حدود نیم ساعت قبل تر ۲ لیوان آب بخورید اشتهای شما کم تر می شود و اگر به همراه آب گرم چند قطره لیمو ترش ناشتا و قبل از خوردن صبحانه  آن را میل کنید اشتهای تان در برابر غذا کم تر می شود زیرا لیمو ترش فیبر پکتین دارد که با گرسنگی مقابله می کند طوری که اگر در طول مدت ۳ ماه این را امتحان کنید و به طور منظم آن را انجام دهید سرعت کاهش وزن شما حدود ۴۴ درصد افزایش می یابد و این کار علاوه بر تندرستی که دارد سبب می شود زیر پوست شما آب بیفتد حتما دیده اید که بعضی از افراد با گرفتن رژیم صورت هایشان لاغر و کدر می شود این کار به شفافیت و درخشندگی پوستتان نیز کمک می کند.

قوانین طلایی برای زیبایی اندام

چگونه لاغر شویم با حرکات ورزشی؟ اگر به فکر تناسب اندام افتاده اید هرگز هیچ کدام از وعده های غذایتان را حذف نکنید زیرا نمی توانید فعالیت های روزانه خود را مانند ورزش را انجام دهید و وقتی که استرس دارید رژیم نگیرید حتی می توانید در هفته یک روز را استراحت کنید و طبق رژیم خاصی جلو نروید فقط حواس تان باشد که زیاده روی نکنید. اگر علاوه بر رعایت رژیم غذایی ورزش را نیز انجام دهید خیلی عالی می شود و در طول روز دیگر کسل و کم حوصله نیستید و بهتر است هر روز زمان های کوتاهی از روزتان را به ورزش اختصاص دهید و اگر در باشگاه به همراه گروه ورزش می کنید با گروه هماهنگ باشید و از زیر کار در نروید.

انجام ورزش های هوازی نقش بسیار پر رنگی بر لاغری شما دارد و به این نکته توجه کنید که رعایت رژیم غذایی و یا انجام حرکات ورزشی به تنهایی کافی نیست و هر دو کنار هم به شما نتیجه ی دلخواه می دهند و جالب است بدانید چاقی زمانی اتفاق می افتد که دریافت کالری از مصرف آن بیشتر باشد و مصرف آن فقط با ورزش امکان پذیر است.

رژیم غذایی

۱۸ توصیه برای کاهش وزن

چگونه در یک ماه چند کیلو لاغر شویم؟ اگر دیگر از چاقی و توده های چربی بدنتان خسته شده اید به این ۱۸ نکته توجه کنید:

  1. مصرف آب روزانه تان را بالا ببرید
  2. فکر آخر شب غذا خوردن را سرتان بیرون کنید
  3. خوراکی هایی که می خورید را با لذت میل کنید
  4. فلفل را به برنامه ی غذایتان اضافه کنید
  5. هر روز خود را وزن نکنید
  6. وزن خود را به آهستگی کم کنید و به خود فشار نیاورید
  7. پروتئین را به وعده های غذایتان راه دهید
  8. صبحانه را فراموش نکنید
  9. غذا های کم کالری انتخاب کنید
  10. یک ظرف از سبزیجات تازه را به یک ظرف ماکارونی ترجیح دهید
  11. حجم وعده غذایتان را کم کنید
  12. مواد غذایی پر کالری را از خود دور کنید
  13. فیبر مصرف کنید
  14. خواب کافی داشته باشید
  15. بشقاب های کوچک انتخاب کنید
  16. از دیگران کمک بگیرید
  17. میوه و سبزی تازه بخورید
  18. برای موفقیت تان جشن بگیرید

نقش نوشابه در کاهش وزن شما

نوشابه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های دنیا به شمار می آید ولی به خاطر شیرین بود و شکری که دارد و خیلی دلایل دیگر بسیار مضر است  و شما می توانید با قطع کردن نوشابه روزانه تان میزان کالری دریافتی خود را به طور چشم گییری کم کنید شما اگر روزانه بک قوطی نوشابه بخورید روزانه ۱۴۰ کالری و سالانه چیزی حدود ۵۱۱۰۰ کالری دریافت می کنید   اما اگر آب را جایگزین آن کنید سالانه ۵۱۱۰۰ کالری ذخیره می کنید که تقریبا ۷ کیلو می شود و علاوه بر این ها سالم تر می مانید. خوراکی های شیرین حال می خواهد شیرینی آن طبیعی یا غیر طبیعی باشد اشتها را زیاد می کند و اگر نوشابه نخورید کم تر هوس خوردن غذا می کنید.

آدرس کوتاه مطلب

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.