مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
رژیم درمانی

بهترین روش آب کردن چربی شکم و لاغری

مطالب پربازدید

راه های زیادی برای لاغری و کم کردن وزن وجود دارد اما به هرحال، ممکن است این راه‎ها شما را ناراضی و عصبی کند.

اگر شما اراده آهنی نداشته باشید، گرسنگی خیلی زود بر شما غلبه کرده و شما را دلسرد می‎کند.

مهمترین قسمت، برش قندها و نشاسته ها، (کربوهیدرات‎ها) است. هنگامی که شما این کار را انجام دهید، سطح گرسنگی تان پایین آمده و درنهایت به خوردن کالری کمتری می‎پردازید.

حالا بجای سوزاندن کربوهیدرات‎ها برای انرژی، بدن شما شروع به تغذیه کردن از چربی های ذخیره شده در بدنتان کرده و سطح انسولین بدن را پایین می‎آورد. همچنین باعث می‎شود سدیم و آب اضافی از بدن خارج شود.

مطالب پربازدید

1) رژیم غذایی با پروتئین بالا را پیش بگیرید

گنجاندن غذاهای سرشار از پروتئین در رژیم غذایی، یک راه موثر برای کاهش اشتها و سوزاندن چربی بیشتر است. افزایش مصرف پروتئین، احساس سیری را در شما بیشتر کرده برای کاهش اشتها و کاهش وزن مفید است.

پس سعی کنید غذاهای پروتئین دار مثل گوشت، خوراکی‎های دریایی، تخم مرغ، حبوبات و محصولات لبنی را در وعده غذایی خود بگنجانید.

2) صبحتان را با یک لیوان چای زنجبیل شروع کنید

نوشیدنی چای زنجبیل، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود داده و اشتها برای نمک و شکر را از بین می‎برد، نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل (Ginger) رنده‌شده را همراه با یک لیوان آب بجوشایند و با چای کیسه‌ای مورد علاقه خود نوش جان کنید.

مطالب پربازدید

کاهش وزن سریع، لاغزی، رژیم غذایی لاغری، زنجبیل، لیمو

3) پتاسیم بیشتری مصرف کنید چون:

مواد غذایی سرشار از پتاسیم مانند موز و سیب‌زمینی منجربه تخلیه آب اضافه از بدن می‌شود. فراموش نکنید زمانی‌که تعادل سدیم و پتاسیم در بدن به‌هم می‌خورد، مایعات اضافی در بدن انباشته می‌شوند. اگر سدیم بیش‌ازحد طبیعی باشد، آب در بدن انباشته می‌شود. سیب‌زمینی متوسط پخته شده با پوست، موز، انبه، اسفناج، و پرتقال را به رژیم غذایی‌تان به میزان کافی اضافه کنید.

موز، برای لاغری مفید است و مایعات بدن را کنترل کرده و سرشار از پتاسیم است.

4) مصرف سدیم را کم کنید

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

سدیم باعث تجمع آب در بدن و افزایش حجم شکم می‎شود. مصرف غذاهای شور و سدیم دار را کم کنید.

5) نوشابه را کنار بگذارید

نوشابه سرشار از کالری است. نوشابه، سطح کورتیزول (Cortisol) را بالا می‎برد.

6) مصرف بیش‌ازحد این میوه و سبزیجات به‌صورت خام، باعث متورم‌شدنِ معده می‌شود که برای رفع تورم معده، می‎شود میوه و سبزی را به صورت پخته و بخارپز را در چند وعده مصرف کرد.

7) هر شب موقع خواب روزه بگیرید

هر چقدر بتوانید این بازه‌ زمانی را افزایش بدهید کالری کمتری هم مصرف می‌کنید و بدن نیز زمان بیشتری برای درمان خود دارد. چون عمل گوارش نیازمند صرف انرژی است. بعد از ساعت ۸ شب دیگر چیزی نخورید و به سیستم گوارش خود استراحت بدهید.

8) چای سبز را جایگزین قهوه کنید.

9) با گنجاندن کدو و آب این سبزی مفید در رژیم غذایی خود، دیگر نگران چربیِ دور شکم و پهلوی خود نباشید.

10) سرکه سیب هم یکی دیگر از موادی است که می‌تواند چربی دور شکم و پهلو را از بین ببرد. این سرکه را با مقداری آب مخلوط کنید و بنوشید. این ماده هضم را بهبود بخشیده و همچنین کمک می‌کند تا از کلسترول بد در امان باشید. سرکه سیب سوخت‌وساز بدن را افزایش و اشتها را کاهش می‌دهد. بنابراین آن را از قلم نیندازید. البته در مصرف آن به‌هیچ‌وجه زیاده‌روی نکنید.

11) کرفس دارای کالری خیلی کم و غنی از فیبر و مقدار زیادی ویتامین C و کلسیم است که در لاغری شکم و سوزاندن چربی‌ها می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. قبل از وعده‌های غذایی، نصف لیوان آب کرفس را گرفته و نوش جان کنید؛ همچنین می‌توانید آن را به سالاد و سوپ اضافه کنید. این گیاه علاوه‌بر چربی‌سوزی، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان را کاهش می‌دهد، بنابراین از آن برای داشتن بدنی سالم‌تر استفاده کنید.

12) زغال اخته نوش جان کنید.

13) آب چند عدد لیموی تازه را گرفته و به همراه یک قاشق عسل و مقداری آب با هم ترکیب کنید. این معجون را صبح زود با معده خالی نوش جان کنید. این نوشیدنی حرکات روده را تنظیم کرده و پوستتان را روشن و شفاف می‌کند.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا