مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

علائم ای که بیماری روماتیسم (مفصلی،قلبی) از خود نشان می دهد

مطالب پربازدید

بیماری روماتیسم

در این مطلب قصد داریم علائم بیماری روماتیسم ، خطرات آن ورا به صورت کامل بررسی کنیم. پس در این مقاله جذاب با فارسی کلاب همراه باشید.

با علائم و نشانه های روماتیسم آشنا هستید؟

به طور کلی به درد اندام های حرکتی روماتیسم گویند. جالب است بدانید که این بیماری تمامی بافت های همبد، استخوان ها و مفاصل را درگیر خود می کند. روماتیسم نوعی بیماری التهابی است که از علائم آن می توان به آسیب کلیه، چشم، مغز، مفاصل و… به صورت کنترل نشده اشاره کرد. این بیماری در ابتدا باعث ایجاد درد در مفاصل می شود. و یا فرد خشک شدن مفاصل را در بدن خود احساس می کند.

به مرور این بیماری به دیگر اعضای بدن نیز لطمه وارد می کند. جهت درمان روماتیسم مفصلی یا آرتریت راه های مختلفی وجود دارد. که ما به شما درمان گیاهی روماتیسم با عسل، تب سنتی، رعایت رژیم غذایی، استفاده از ویتامین B، استفاده از منیزیم، ریحان، پونه گیاهی، رزماری، آویشن، مصرف دانه های مغذی، آجیل، سرکه سیب… را توصیه می نماییم.

علائم روماتیسم

مطالب پربازدید

علائم بیماری روماتیسم سه دسته هستند:

دسته اول علائم عمومی، دسته دوم علائم مفصلی و دسته ی سوم علائم غیر مفصلی می باشند. برای مثال علائم بیماری روماتیسم پا عبارت است از: دشواری در بالا رفتن از سطوح شیبدار، دشواری در راه رفتن بر روی سطوح ناهموار، خاک و چمن و…. یا علائم روماتیسم قلبی عبارت است از: درد قفسه سینه، تپش قلب، ورم کردن بدن و…. آرتریت یا روماتیسم نواحی پا، مچ دست، آرنج، زانو، قلب، چشم و… را مورد هدف قرار می دهد. در ادامه شما را با علائم روماتیسم و درمان قطعی روماتیسم مفصلی آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

علائم روماتیسم

علائم روماتیسم مفصلی

علائم روماتیسم یا آرتریت عبارت است از: سوزش گلو، خشکی گلو، مشکل در صحبت کردن و تلفظ کلمات، مشکل در جویدن غذا، خستگی و کوفتگی بدن، مشکلات گوارشی و ناتوانی در درست هضم کردن غذا، خشکی واژن، درد عصبی، آسیب دیدن چشم، تب، ایجاد برجستگی های بدون درد در زیر پوست، وجود ندول های زیر جلدی، برجستگی های کوچک در آرنج، برجستگی های نرم در پشت دست، برجستگی استخوان ها در مچ دست، ناتوانی در گرفتن و بلند کردن اشیا، احساس گزگز در انگشتان و دست، تپش قلب، صدای استخوان ها در هنگام حرکت، تورم زانو، کاهش فعالیت های حرکتی، اختلال در خواب، ترشحات چشم، کم اشتهایی، خارش چشم، تشنج و مشکلات پوستی.

علائم روماتیسم

علائم بیماری روماتیسم غیر مفصلی

از علائم این بیماری می توان به عروق قلبی، کم خونی، درد در قفسه سینه، ناتوانی در حرکت، ناتوانی در بالا رفتن از پله، سفت شدن بافت ریه، التهاب عروق، فیبروز، خشک شدن دهان، پوکی استخوان مخصوصا در بانوان اشاره نمود.

مطالب پربازدید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب بیماران در رده سنی 9 تا 14 ساله می باشند، اما شایان ذکر است که افراد بالای 40 سال نیز دچار این بیماری می شوند. عوامل محیطی، فقر، سو تغذیه و ژنتیک می توانند در ابتلای افراد به این بیماری تاثیر گذار باشند ولی توجه داشته باشید که در اکثر مواقع فقر و نداشتن تغذیه مقوی و خوب علت ایجاد این بیماری می باشد و افراد به دلیل نداشتن علم و پول کافی توانایی شناخت و درمان آن را ندارند.

بیماری روماتیسم و سازمان بهداشت جهانی

جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهاني نشان مي‌دهد تا سال 2021 ميلادي، متاسفانه تعداد افراد معلول ناشي از بيماري‌هاي مفصلي و استخواني مانند روماتیسم افزايش خواهند يافت و تقریبا 570 ميليون نفر در سرتاسر دينا به اين بيماري‌ها مبتلا خواهند شد. این دگرگونی بخاطر تغییر در سبک زندگی مردم می باشد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا