مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

علائم و نشانه های بختک – بهترین راه های درمان بختک یا فلج خواب

مطالب پربازدید

علائم بختک را بهتر بشناسید

شاید بپرسید علائم بختک چیست؟ در پاسخ به شما باید بگوییم که با توجه به استرس های روزانه، افراد در خواب کابوس هایی را مشاهده می نمایند که برای مثال در حال افتادن از ارتفاع هستند، به این پدیده بختک و یا فلج خواب گویند. در این حالت فرد احساس می کند که نمی تواند از خواب بلند شود. و جسمش سنگین شده است اما باید به شما بگوییم که نگران نباشید زیرا امروزه برای درمان بختک راه حل های بسیاری وجود دارد.

شاید جالب باشد که بدانید یکی از علت های بختک اختلال های دوقطبی است. که افراد به آن دچار می شوند و یا استرس، ژنتیک و….نیز می تواند از علت های فلج خواب باشد. لازم به ذکر است که بختک یک اختلال خواب بی خطر می باشد و با راه های ساده ای که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم می توانید به آسانی و با رعایت نکات ساده از شر آن خلاص شوید. توجه داشته باشید که اگر دوره ای که فرد به بختک مبتلا می شود بیشتر از 6 ماه باشد بهتر است به پزشک مراجعه نماید و دارو درمانی شود. در ادامه با فارسی کلاب همراه باشید.

نشانه های بختک به چه شکل می باشد؟

بعضی از افراد هنگامی که در خواب فرو می روند، کابوس های وحشتناک می بینند و احساس می کند دیگر نمی توانند از خواب بلند شوند. در فرهنگ ایرانی افراد فکر می کنند هنگامی که فردی نمی تواند در خواب حرکت کند جن زده شده است و بختک روی آن افتاده است. به همین دلیل است که احساس تنگی نفس می کند و یا حس می کند که بدنش سنگین شده است. لازم به ذکر است که بختک در هنگام فرو رفتن به خواب و یا  هنگامی که فرد می خواهد از خواب بلند شود رخ  می دهد. بنابراین می توان گفت که رخ دادن بختک فقط چند ثانیه طول می کشد.

بختک چیست، درمان بی خوابی

مطالب پربازدید

علائم بختک یا فلج خواب

از علائم بختک می توان به:

ناتوانی در حرکت دادن بدن در خواب.

ناتوانی در صحبت کردن و یا فریاد زدن.

احساس تنگی نفس و خفگی.

احساس نزدیک شدن به مرگ و پایان زندگی.

مطالب پربازدید

احساس وحشت و اضطراب.

احساس فلج شدن.

توهمات شنیداری.

توهمات دیداری.

فلج خواب بیشتر سراغ افرادی می رود که به هنگام خواب به پشت می خوابند، در هنگام خواب لباس های سخت و تنگ می پوشند، افرادی که دچار اختلال دو قطبی هستند، افرادی که ساعت خواب بدنشان به هم ریخته است، افرادی که دچار اضطراب و وحشت و استرس هستند و دائما بابت چیزی نگران هستند، افرادی که در خواب از خود واکنش های عصبی بروز می دهند، افرادی که داروهای بیش فعالی مصرف می نمایند و افراد مصرف کننده مواد مخدر.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

بی خوابی شبانه نشانه چیست، درمان قطعی بیماری

درمان و پیشگیری از بختک

برای پیشگیری از وقوع فلج خواب بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  1. هرگز به پشت نخوابید.
  2. استرس و اضطراب خود را کم کنید و تا حد امکان به صفر برسانید.
  3. کافئین ننوشید.
  4. از پرخوری پرهیز کنید و به اندازه میل کنید.
  5. به اندازه ای که لازم است بخوابید نه کمتر و نه بیشتر.
  6. به طور منظم ورزش کنید.
  7. در هنگام خواب لباس های راحت به تن کنید.

برای رهایی از بختک ما به شما راه حل هایی را ارئه می دهیم تا در هنگام وقوع فلج خواب بتوانید به راحتی از خواب بیدار شوید.

 راه حل های رهایی از بختک عبارتند از:

  1. در مواقعی که احساس فلجی و بی حسی به شما دست داد مشت خود را گره کنید. و سپس باز کنید و انگشتانتان را تکان دهید تا به صورت کامل از خواب بلند شوید.
  2. هنگامی که در خواب احساس فلج شدن به شما دست داد آرامش خود را حفظ کنید. و در خواب زیاد تلاش نکنید، زیرا با دست و پا زدن و استرس علائم بختک بیشتر می شود.
  3. لب های خود را در خواب تکان دهید این کار باعث می شود تا شما به مرور از خواب بلند شوید.
  4. هنگامی که از خواب بلند شدید به آرامی پلک بزنید و به اطراف خود نگاه کنید. سعی کنید پس از رهایی از بختک با آن نجنگید. فقط آرامش خود را حفظ کنید و با خود تکرار کنید که همه چیز خوب است.
  5. نفس عمیق بکشید. اگر احساس کردید که نمی توانید به خوبی تنفس کنید به یاد بیاورید که شب آرام و خوبی را پشت سر گذاشته اید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا