مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

پنج نسخه طبیعی و طلایی برای کاهش فشار خون بالا – انجمن قلب آمریکا

مطالب پربازدید

فشار خون بالاکاهش فشار خون بالا

انجمن قلب آمریکا (AHA) فشار خون را اینگونه تعریف می کند که، اگر فشار خون سیستولیک ۱۳۰ میلی متر جیوه یا بالاتر و فشار خون دیاستولیک ۸۰ میلی متر جیوه یا بالاتر باشد این فرد دارای فشار خون بالا است و طبیعتا باید درصدد درمان برآید.

پیشگیری از فشار خون

اگر درمورد درمان فشار خون اهمال کاری شود و فشار خون درمان نشود می تواند عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد و به نارسایی قلبی و سکته قلبی و مغزی بینجامد. بنابراین کار عاقلانه این است که برای پیشگیری و جلوگیری از این عوارض احتمالی ولی خطرناک هم که شده به بهترین شکل ممکن در صدد درمان برآییم.

این بیماران موقعی که به پزشک مراجعه می کنند داروهایی برایشان تجویز می شود که بهتر است حتما طبق دستور پزشک مصرف کنند. البته علاوه بر داروهایی که پزشک تجویز می کند راهکارهای دیگری هم وجود دارد که مستقلا یا در کنار مصرف داروها بسیار می تواند کمک کننده باشد.

راهکاری کاربردی برای کاهش فشار خون بالا

راهکارهای کاربردی دیگری که برای کاهش فشار خون بالا توصیه می شود عبارتند از: داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، عدم استعمال دخانیات و دوری از مصرف الکل.

مطالب پربازدید

در ادامه اشاره می کنیم به خلاصه مطلبی که در سایت سنت جوزف هلث منتشر شده و به 5 راهکار طبیعی برای پایین آوردن فشار خون بالا پرداخته است.

5 نسخه طبیعی و طلایی برای کاهش فشار خون

  1. هر موقع که فرصت دست داد، نفس عمیق بکشید و سعی کنید تمرکز کنید و از افکار استرس زا دوری کنید. این کار باعث می شود خون به راحتی در رگها جریان پیداکند و همچنین دستگاه عصبی با آرامش به کار طبیعی خود ادمه دهد.
  2. مقادیر زیادی آب و مایعات برای تامین آب مورد نیاز بدن و گشاد شدن رگ ها و عروق خونی خود بنوشید. اگر بدن به اندازه کافی مایعات داشته باشد، قلب راحت تر و طبیعی تر خون را به سراسر رگ ها پمپاژ می کند و این جریان خون بصورت راحت و طبیعی از افزایش فشار خون بالا جلوگیری می کند.
  3. از تکنیک‌های انعکاس درمانی در نقاط فشاری در امتداد گردن، بازوها و پاها استفاده کنید. همچنین ورزش هایی مثل یوگا هم می تواند مفید باشد.
  4. سبزیجات و میوه‌های خام بخورید. پتاسیم موجود در برگ سبزیجات سبز کمک می‌کند. بدنتان سدیم را از طریق اوره ادرار دفع کند، و این خود باعث کاهش فشار خون می‌شود. همچنین توصیه می شود اگر می توانید از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده کنید.
  5. در مقابل نور خورشید قرار بگیرید تا رگها های خونی انبساط لازم را پیدا کند، و در نهایت به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا