مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

کرسی درمانی را جدی بگیرید

مطالب پربازدید

کرسیاستفاده از کرسی با حفظ تدابیری برای پیشگیری و درمان خیلی از بیماری ها موثر است. مثلا بیماری شایعی مثل یك سرما خوردگی که همراه با بدن درد باشد یا انواع دردهای مفصلی و گرفتگی های عضلانی که طی روز ایجاد می شود. با یك شب خوابیدن در زیر کرسی طی یك تعریق درمانی تا حدود زیادی رفع می شود.

اگر بخواهیم بر اساس مبانی طب سنتی و به زبان امروزی و ساده به نحوه اثر کرسی اشاره کنیم، میتوانیم بخشی از فواید ورزش کردن که در نتیجه تقویت قلب و بهبود خونرسانی صورت می گیرد را با استفاده صحیح از کرسی به دست آوریم. حرارت ملایم کرسی با تاثیر بر عروق محیطی بدن و وادار کردن قلب به فعالیت و خونرسانی بیشتر باعث گشاد و پرخون شدن عروق در پاها که اغلب زیر کرسی هستند و سپس کل بدن می شود.

در جریان ورزش نیز برای قلب همین اتفاق می افتد (انبساط عروق در اثر گرم شدن بدن و سپس فعالیت قلب و پرخون شدن رگها). به زبان ساده زیر کرسی خوابیده اید ولی قلب شما در حال تمرین و فعالیت است. فعالیتی که اگر به اندازه و بجا باشد باعث تقویت آن در دراز مدت می شود و حتی با بهبود خونرسانی به مغز استخوان در التیام برخی از انواع کم خونی و با كمك به عملکرد مغز به تقویت حافظه کمک می کند، همچنین به دنبال این عملکرد مواد زائد بدن به میزان بیشتری از طریق عرق کردن دفع می شود.

البته برخلاف گذشتگان که در طول روز مدام در حال فعالیت های یداوی و تحرکات زیاد بوده اند، امروزه اغلب افراد، پشت میزنشین و کم تحرك شده اند و تعریق و خروج مواد زائد از بدنها کند شده و گرمای کرسی نمی تواند به این سادگی سبب خروج فضولات تجمع یافته از بدن شود. ضمن اینکه کیسه کشیدن در حمام های ما که بیشتر به یك آب تنی پنج دقیقه ای مبدل شده مرسوم نیست و منافذ پوستی امروزی ها همچون قدیمی ترها برای خروج عرق و مواد زائد کارایی لازم را ندارد.

مطالب پربازدید

در نتیجه نمی توان انتظار داشت فردی با قلب ضعیف و منافذ پوستی مسدود بتواند خیلی از فواید درمانی کرسی بهره ببرد و حتی ممکن است دچار مشکلات و اختلالاتی هم بشود. از دیدگاه طب سنتی بهتر است افراد ابتدا تحت یك پاکسازی عمومی و تقویت نسبی قلب قرار گیرند و بعد از آن با خیال راحت تری از کرسی استفاده کنند که البته این امرهم باید زیر نظر متخصصان طب ایرانی انجام شود.

زغال یك ماده سوختنی است که به اکسیژن نیاز دارد و اگر با جریان هوا در ارتباط نباشد با دودزادیی و انتشار گازهای سمی موجب مسمومیت و خفگی می شود.

 

علائم مسمومیت با زغال مانند گازگرفتگی است و خواب آلودگی، سردرد، سوزش چشم و کاهش سطح هوشیاری از نشانه های آن است و با توجه به این که اغلب از کرسی در مکان های بسته استفاده می شود بهتر است شب ها در زیر کرسی نخوابید. به یاد داشته باشید. هنگام استفاده زغال ها باید کاملا برافروخته بوده و قسمت های خاموش و دودزا نداشته باشند. اولین اقدامات در مواجه با فرد دچار زغال گرفتگی، باز کردن درو پنجره، دور کردن مصدوم از هوای مسموم و تماس با ۱۱۵ است.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا