مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

بهترین درمان آنفلوآنزا استراحت کامل در منزل است + علائم بیماری

مطالب پربازدید

بهترین درمان آنفلوآنزابهترین درمان آنفلوآنزا استراحت کامل در منزل می باشد و هیچ دارو و درمانی مثل استراحت کامل در منزل نمی تواند حال بیمار مبتلا به آنفلوآنزا را بهبود ببخشد.

کارشناس برنامه آنفلوآنزای مرکز بهداشت استان قم، در پی شیوع این بیماری در کشور و اعلام تلفات ناشی از آن گفت: در سال جاری هیچ موردی از مرگ ثابت شده به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا گزارش نشده است ولی این بیماری همانند سال های گذشته شیوع زیادی در بین شهروندان دارد.

معاون وزیر بهداشت نیز گفت: موج انفلوآنزا در دو هفته آینده شدیدتر خواهد شد و پس از آن فروکش خواهد کرد. این بیماری با سردتر شدن هوا شدیدتر می شود. تا کنون 4 هزار نفر به دلیل این بیماری در بیمارستان ها بستری شده اند.

بهترین درمان آنفلوآنزا

افراد بیمار و خصوصا افرادی که جزو گروه های پرخطر محسوب می شوند (زنان باردار، کودکان زیر 6 سال، سالمندان 60 تا 65 سال، مبتلایان به بیماری های مزمن قلبی- ریوی- کلیوی- تنفسی و…) حتی الامکان باید 1 تا 2 متر از سایر افراد فاصله بگیرند. اگر شستن دست ها درست انجام شود، طوری که لای انگشتان، خطوط کف دست، زیر ناخن ها و… کاملا تمیز شسته شود حدود 50 درصد از ابتلا به این بیماری کاسته می شود.

مطالب پربازدید

افراد مبتلا بهتر است دهان و بینی خود را با استفاده از شال، روسری و ماسک بپوشانند تا هوای سرد وارد گلو نشود. همچنین این افراد باید از استشمام بوی غذاهای سرخ شده و خوردن این غذاها و نیز ترشیجات اجتناب کرده و در عوض، مایعات گرم و نیز غذاهایی مثل سوپ، آش، کدو، شلغم، لبو، کدو و…استفاده کنند.

بهترین درمان آنفلوآنزا استراحت کامل در منرل است و مبتلایان برای جلوگیری از ابتلای سابر افراد جامعه باید از حضور در اماکن عمومی اجتناب کنند. تزریق و مصرف آنتی بیوتیک و داروهای کورتن دار (مثل دگزامتازون) در بیماری آنفلوانزا ممنوع است، زیرا با سرکوب سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس ضعیف می کند.

بنا به گفته نرگس جوزدانی (کارشناس تغذیه)، برای پیشگیری از آنفلوآنزا مصرف سبزیجاتی مثل اسفناج، کلم، کلم بروکلی، برگ کاهو، هندوانه و نیز مصرف یک شب در میان سوپ، آش های فلفلی، شلغم، هویج، کرفس و چای زنجبیل توصیه می شود. مخلوط چای کمرنگ و عسل نیز برای درمان این بیماری مفید است. بعضی مواد غذایی که باعث وخیم تر شدن این بیماری می شوند عبارتند از: مصرف روغن و خامه در سوپ های رقیق شده، نوشیدنی های انرژی زا و کافئین دار(قهوه، چای، نسکافه)، نمک. همچنین شیر پرچرب باعث شدیدتر شدن سرفه های ناشی از آنفلوآنزا می شود.

علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا

با اینکه علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا شباهت هایی به هم دارد، دو بیماری متفاوت و جدا از هم هستند. علائم بیماری آنفلوآنزا شدیدتر از سرماخوردگی بوده و همراه با تب بالاتر از سرماخوردگی است. در سرماخوردگی علائم به تدریج شروع می شود ولی در آنفلوانزا علائم بطور ناگهانی و یک مزتبه بروز می کند. علائم مشخصه آنفلوآنزا تب بالای 38 درجه،لرز، بدن درد، سرفه و سردرد شدید است در حالی که علائم سرماخوردگی خفیف تر از آنفلوآنزا بوده و شامل آبریزش بینی، عطسه و سرفه است.

همچنین حال بیمار مبتلا به آنفلوآنزا بد بوده و به سختی می تواند بدون کمک کسی از جایش بلند شود و در موارد شدید این بیماری، باید در بیمارستان بستری شود در حالی که سرماخوردگی اینطور نیست. آنفلوآنزا در بزرگسالان تا 3 الی 4 روز بعد از بیماری هم قابل انتقال است.

مطالب پربازدید

فاطمه عبدی همچنین اظهار کرد: با اینکه یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا واکسیناسیون می باشد، ولی واکسیناسیون در زمان ابتلا به بیماری تاثیری ندارد چون این واکسن 2 هفته پس از تزریق در بدن تاثیر خود را می گذارد و ایمنی ایجاد می کند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا