مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

“دستبند امید” از سوء مصرف مواد مخدر جلوگیری می کند

مطالب پربازدید

دستبند امیدمحققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا یک ساعت مچی موسوم به “دستبند امید” توسعه داده‌اند که می‌تواند افراد مصرف کننده مواد مخدر را که بیش از اندازه مصرف می‌کنند، از کام مرگ نجات دهد.

این دستگاه موسوم به “دستبند امید”(HopeBand) به مصرف کننده فرصت کافی برای استعمال داروی “نالوکسان” به منظور تغییر وضعیت را می‌دهد.

نالوکسان دارویی است که اثرات مخدرها را خنثی می‌کند و برای جلوگیری از اوردوز ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر کاربرد دارد.

“دستبند امید” هنگامی که سطح اکسیژن پایین را در خون از طریق حسگرهای ضربان اکسیمتری شناسایی کند و در واقع خطر وقوع اوردوز را تشخیص دهد، همراه با چشمک زدن، یک زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد و همزمان یک پیام متنی هشدار دهنده که شامل موقعیت مکانی فرد پوشنده است، می‌فرستد

مطالب پربازدید

این دستگاه 10 ثانیه قبل از زنگ زدن، میزان اکسیژن کم موجود در خون را نظارت و شناسایی می‌کند.

تصور کنید دوستی در کنار خود دارید که همیشه مراقب اوردوز نکردن شما است، کسی که از الگوی مصرف شما مطلع است و می‌داند چه زمانی باید برای کمک تماس بگیرد و از رسیدن کمک به شما مطمئن شود. “دستبند امید” همان دوستی است که برای انجام همه این کارها طراحی شده است.

“دستبند امید” در ابتدا به صورت رایگان بین افراد مصرف کننده مواد مخدر توزیع خواهد شد، سپس نسخه تجاری آن بین 16 تا 20 دلار به فروش خواهد رسید.

این وسیله با چنین قیمت نازلی می‌تواند تبدیل به یک نقطه عطف در بحران بهداشت عمومی در ایالات متحده آمریکا شود.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا