مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

علائم شایع کم خونی + درمان

مطالب پربازدید

گوشت یکی از بهترین مواد برای درمان کم خونی است

خون کم خونی علائمی دارد که با دیدن آن ها باید به پزشک مراجعه کرد، این علائم شامل سرگیجه، احساس سرما، تحریک پذیری، کمبود انرژی یا مشکلات خواب است که اگر فردی این علائم را دارد بهتر است در مرحله اول آزمایش خون بدهد، دیگر عوارض آن کم مویی و بی اشتهایی است، در صورت کمبود هموگلوبین لازم است مواد غذایی سرشار از آهن و خونساز استفاده کنید.

گوشت‌های حیوانی سرشار از آهن هستند و به سادگی جذب بدن می‌شوند؛ مصرف انواع گوشت سبب مقابله با کم خونی می‌شود، جگر، گوشت گاو و میگو (در یک سالگی)  جز غنی‌ترین منابع آهن است که باید آن را در رژیم غذایی خود جای داد.

حبوبات مفید برای کم‌خونی شامل انواع لوبیا، نخود، عدس و لپه حاوی بیشترین میزان آهن هستند؛ موز‌ و انگور در صدر لیست میوه‌های حاوی آهن دار قرار دارند و انجیر هم در رتبه‌های بعدی است و میزان زیادی آهن به بدن می‌رساند.

مطالب پربازدید

در غذای کودکان کم‌خون می‌توانید با وارد کردن سبزیجات آهن‌دار مثل اسفناج و سبزیجات سبز دیگری مثل بروکلی، میزان دریافتی آهن بدن را بالا ببرید، سیب زمینی با پوست، چغندر، گوجه فرنگی و کدوحلوایی از دیگر منابع گیاهی آهن محسوب می‌شوند.

درمان کم خونی:

کاهو یکی از درمان‌های طبیعی برای رفع کم خونی است؛ در هر وعده غذایی سالاد کاهو مصرف کنید، همچنین  دانه‌های کنجد سرشار از آهن است؛ یک قاشق کنجد را در یک فنجان آب گرم بریزید و کمی صبر کنید سپس دانه را له کرده و آبکش کنید، دانه‌های له شده را با لیوان شیر مخلوط کنید و روزانه آن را میل کنید.

عسل علاوه بر آهن، دارای منگنز و مس هم است؛ پس تاثیر زیادی در تقویت دستگاه ایمنی و رفع کم خونی دارد.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا