مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

علائم و علت های درد آپاندیس در بزرگسالان و کودکان

مطالب پربازدید

علائم آپاندیس و علت درد آپاندیس

 شاید برایتان سوال  پیش بیاید که آپاندیس کجاست؟ در پاسخ به شما باید بگوییم که در ابتدای روده ی بزرگ یک زایده ی کرمی شکل به طول 10 سانتی متر وجود دارد که مانند یک کیسه ی باریک است، دهانه ی این کیسه ی کوچک و باریک به داخل روده ی بزرگ باز می شود و انتهایش بسته است به این زائده آپاندیس گویند. جالب است بدانید که بسته بودن انتهای آن باعث ایجاد عفونت می شود و میکروب ها به سرعت در داخل آن رشد می کنند و باعث ایجاد عفونت می شوند.در مورد علائم و علت های درد آپاندیس توضیح داده می شود .

تشخیص آپاندیس

در صورتی که آپاندیس به موقع تشخیص داده شود درمان آن بسیار راحت می باشد بنابراین در صورت بروز علائم   و علت های درد آپاندیس  آپاندیس بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. آپاندیس دارای دو حالت حاد و مزمن می باشد. شیوع این بیماری در افرادی که در رژیم غذایی خود از فیبر و سبزیجات استفاده می نمایند کمتر می باشد. علائم آپاندیس در بزرگسالان بسیار متفاوت با نشانه های آپاندیس در کودکان می باشد.جهت درمان این بیماری باید این ذائقه توسط دکتر از بدن شخص خارج شود. با ما همراه باشید تا شما را با علائم درد آپاندیس آشنا نماییم.

علائم درد آپاندیس

علائم آپاندیس

از علائم و علت های درد آپاندیس در بزگسالان می توان به درد شدید در ناحیه سمت راست شکم اشاره کرد. از دیگر علائم این بیماری تورم شکم، کاهش اشتها، حالت تهوع، ناتوانی در نفخ، تب بسیار کم، کسالت، کوفتگی بدن و کمبود انرژی می باشد.

مطالب پربازدید

آپاندیس در کودکان بیشتر در سن 9 الی 12 رخ می دهد. در کودکان علائم این بیماری گاهی عادی و گاه غیر عادی می باشد و از آنجا که کودکان زیاد قادر به بیان درد خود نیستند تشخیص و درمان آن دشوارتر است. از علائم اولیه این بیماری در کودکان می توان به درد شکم اشاره نمود که این درد در ناحیه ی بالای ناف رخ می دهد و کودک به خود می پیچد.از دیگر علائم آپاندیس در کودکان بی اشتهایی و حالت تهوع و استفراغ می باشد که کودک یک الی دو بار استفراغ می کند و سپس درد به قسمت راست و پایین شکم منتقل می شود.

علت درد آپاندیس چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید علت درد آپاندیس چیست؟ در پاسخ به شما باید بگوییم که این درد علتش مشخص نیست اما می تواند به دلیل یکی از موارد زیر باشد.

1- اسنداد دهانه ی مجرای آپاندیس.

2- عفونت های ویروسی دستگاه گوارش یکی از علت های درد آپاندیس می باشند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا