مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

علت سردرد پشت سر ” درد پشت سر نشانه چه علامتی است “

مطالب پربازدید

علت سردرد پشت سر که شامل درد در پشت سر باشد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بسیاری از این علل را می توان با علائم اضافی تشخیص داد. این علائم شامل دردی است که احساس می کنید و مکان های دیگری که ممکن است باشد. در این مقاله به بررسی علت سردرد پشت سر و درمان طبیعی سردرد پشت سر می پردازیم. ادامه مطلب را بخوانید تا با علائم های که سردرد های میگرنی از خود برجای می گذارند در امان باشید.

سردرد می تواند ناراحت کننده و مخرب باشد. این می تواند در هر نقطه از سر ظاهر شود.

علت سردرد پشت سر چیست ؟

تعدادی از دلایل مختلف وجود دارد که می تواند باعث سردرد پشت سر شود. در بسیاری از موارد ، این سردرد باعث ایجاد درد در مکان های دیگر می شود ، یا در اثر برخی حوادث ایجاد می شود.

علت درد پشت سر

مطالب پربازدید

انواع درد ، محل و سایر علائمی که تجربه می کنید به پزشک کمک می کند تا علت سردرد شما و نحوه درمان آن را تشخیص دهد.

علت سردرد پشت سر و گردن

سردرد آرتروز در اثر التهاب و تورم در ناحیه گردن ایجاد می شود. اغلب باعث سردرد در پشت سر و گردن می شود. حرکت معمولاً باعث درد شدیدتر می شود. این سردرد می تواند ناشی از هر نوع آرتروز باشد. شایع ترین آنها آرتریت روماتوئید و پوکی استخوان است.

علت سردرد در پشت سر ” آرتروز “

وضعیت بد بدن همچنین می تواند باعث سردرد در پشت سر و گردن شود. وضعیت بد بدن باعث ایجاد تنش در پشت ، شانه ها و گردن می شود. این تنش ممکن است باعث سردرد در پشت سر شود. شما ممکن است کمی درد ضربان دار در قاعده جمجمه خود احساس کنید.

دیسک فتق شده

دیسک های فتق شده در ستون فقرات گردنی (گردن) می توانند باعث درد گردن و تنش شوند. این می تواند نوعی سردرد به نام سردرد دهانه رحم ایجاد کند.

مطالب پربازدید

درد معمولاً از پشت سر ایجاد می شود و احساس می شود. همچنین می تواند در معابد یا پشت چشم احساس شود. علائم دیگر ممکن است ناراحتی در شانه ها یا بازوها باشد.

علت سردرد پشت سر هنگام خوابیدن

سردرد دهانه رحم ممکن است هنگام دراز کشیدن تشدید شود. برخی از افراد در حقیقت از خواب بیدار می شوند زیرا درد خواب آنها را مختل می کند. هنگام دراز کشیدن ، ممکن است مانند وزنه فشار بالای سر خود را نیز احساس کنید.

درباره دیسک های فتق شده بیشتر بدانید.

علت سردرد عصب پشت سر

نورالژی پس سری حالتی است که در صورت آسیب دیدن اعصابی که از نخاع به پوست سر می روند ، رخ می دهد. اغلب با میگرن اشتباه گرفته می شود. نورالژی پس سری باعث درد شدید و تپنده ای می شود که از قاعده سر در گردن شروع می شود و به سمت پوست سر حرکت می کند.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

علائم دیگر عبارتند از:

  • درد پشت چشم
  • حسی تیز و برنده کننده که شبیه شوک الکتریکی در گردن و پشت سر است
  • حساسیت به نور
  • پوست سر نازک
  • درد هنگام حرکت گردن

علت درد در سمت راست و پشت سر

سردردهای تنشی شایعترین علت درد است. این سردرد در پشت و سمت راست سر اتفاق می افتد. ممکن است شامل یک گردن یا پوست سر محکم باشد. آنها مانند یک درد سفت و محکم احساس می کنند که ضربان قلب ندارند.

علت سردرد پشت سر

درباره سردردهای تنشی بیشتر بدانید.

علت درد در سمت چپ و پشت سر ” میگرن “

میگرن ممکن است در هر جایی ظاهر شود ، اما بسیاری از افراد در سمت چپ سر یا پشت سر آن را تجربه می کنند.

میگرن می تواند باعث موارد زیر شود:

  • درد شدید ضربان دار
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • سیراب شدن چشم ها
  • حساسیت به نور یا صدا

میگرن ممکن است از سمت چپ سر شروع شود و سپس در اطراف معبد تا پشت سر حرکت کند.

علت سردرد در پشت سر هنگام خوابیدن

سردرد خوشه ای

سردردهای خوشه ای نادر اما بسیار دردناک هستند. آنها نام خود را از “دوره های توده ای” که در آن رخ می دهد ، گرفته اند. افرادی که سردردهای خوشه ای دارند حملات مکرر دارند. این دوره ها یا الگوهای حمله ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

سردرد خوشه ای ممکن است باعث سردرد در پشت سر یا در دو طرف سر شود. ممکن است هنگام دراز کشیدن بدتر شود. علائم دیگری که باید مراقب آنها باشد عبارتند از:

  • درد تیز ، سوراخ کننده و سوزاننده
  • بیخوابی
  • حالت تهوع
  • پاره شدن بیش از حد
  • گرفتگی بینی
  • افتادگی پلک
  • حساسیت به نور و صدا

سردرد پشت سر چگونه درمان می شود ؟

علائم بسیاری از سردردها را می توان با مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن (تایلنول) کاهش داد. اگر از سردردهای مزمن رنج می برید ، برخی از داروها مانند Tylenol Extra Strength می توانند به شما کمک کنند.

درمان زمانی موثر است که به علت دقیق سردرد بستگی داشته باشد.

درمان سردردهای آرتروز

سردردهای آرتروز برای کاهش التهاب بهتر است با ضد التهاب و گرما درمان شوند.

درمان سردرد ناشی از وضعیت بد بدن

سردرد ناشی از وضعیت بد بدن می تواند بلافاصله با استامینوفن درمان شود. در دراز مدت می توانید با بهبود وضعیت بدن خود این سردرد را درمان کرده یا از آن جلوگیری کنید. یک صندلی کار راحت با پشتی خوب بخرید و با هر دو پا روی زمین بنشینید.

درمان سردرد دیسک فتق شده

سردردهای ناشی از فتق به درمان بیماری زمینه ای بستگی دارد. درمان دیسک فتق شامل فیزیوتراپی ، کشش ملایم ، درمان کایروپراکتیک و تزریق اپیدورال است.

درمان نورالژی پس سری

نورالژی پس سری را می توان با ترکیبی از گرم / گرم درمانی ، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) ، فیزیوتراپی ، ماساژ و داروهای تجویز کننده عضلات درمان کرد. در موارد شدید ، ممکن است پزشک برای تسکین فوری ماده بی حس کننده محلی را در ناحیه پشت سر تزریق کند. این گزینه درمانی می تواند تا 12 هفته طول بکشد.

درمان سردرد تنشی

سردردهای تنشی معمولاً با مسکن های بدون نسخه درمان می شوند. پزشک ممکن است داروهای تجویز شده برای درمان سردرد شدید تنشی را تجویز کند. پزشک شما همچنین ممکن است داروهای پیشگیرانه مانند داروهای ضد افسردگی یا شل کننده عضلات را برای کاهش بروز سردرد در آینده تجویز کند.

درمان میگرن

برای میگرن ، پزشک ممکن است داروهای پیشگیرانه مانند مسدود کننده بتا و داروهای فوری مسکن را برای شما تجویز کند.

برخی از داروهای بدون نسخه ، مانند Excedrin Migraine ، به طور خاص برای سردردهای میگرنی طراحی شده اند. این داروها ممکن است برای میگرن خفیف موثر باشند ، اما شدید نیستند. پزشک شما همچنین ممکن است به شما کمک کند تا میگرن را تحریک کنید تا بتوانید از این عوامل جلوگیری کنید.

سخن آخر

برای رفع سردرد های مزمن اولین کار عاقلانه صحبت با پزشک مورد اعتماد شما می باشد. برای درمان میگرن و حملات میگرنی حتما با پزشک صحبت کنید تا علائم شما را به خوبی تشخیص داده و در رفع سردرد در امان بمانید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا