مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

نشانه ها و علائم بیماری تب مالت – عوارض بیماری تب مالت

مطالب پربازدید

علائم تب مالت را بهتر بشناسید

بیماری بروسلوز یا تب مالت یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد. عامل ایجاد کننده ی این بیماری باکتری بروسلا می باشد که تعداد زیادی ازپستانداران چه اهلی و چه وحشی را مبتلا می نماید. این بیماری به علت کاهش شیر، نازایی دام ها، سقط جنین در دام ها، عقیم شدن دام های مبتلا، در انسان ها و حیوانات در بعد بهداشتی مورد توجه واقع شده است. تب مالت از طریق سه روش به انسان ها منتقل می شود این سه راه عبارتند از: تماس مستقیم با حیوانات، استنشاق و استفاده از محصولات لبنی خام. با دانشتن علائم تب مالت می توانید به سرعت آن را درمان کنید و با استراحت کافی به زندگی خود بازگردید.

عوارض بیماری تب مالت

از عوارض تب مالت می توان به عفونت کبد، عفونت سیستم مرکزی، عفونت بیضه ها و… اشاره نمود. در درمان بروسلوز اکثرا سعی می شود تا تب فرد پایین آورده شود تا فرد دچار تشنج نشود و یا برای فرد بیمار آنتی بیوتیک تجویز می کنند. در این دوره بهتر است افراد از لبنیات خام استفاده ننمایند. در دوره ی ابتلای بیمار به تب مالت بهتر است از غذاهای نرم  و گرم استفاده نمایید و به مقدار کافی استراحت کیند. با ما همراه باشید تا شما را با نشانه های تب مالت آشنا کنیم.

علائم و نشانه های تب مالت

علائم تب مالت  بسیار شبیه به علائم بیماری آنفولانزا می باشد و گاهی آن را با بیماری آنفولانزا اشتباه می گیرند. شایان ذکر است که نشانه های این بیماری ممکن است روزها و هفته ها بعد از ابتلا بروز دهد، همچنین علائم این بیماری ممکن است چند ماه از بین روند و سپس دوباره ایجاد شوند بنابراین رعایت نکاتی که دکتر به شما توصیه می کند بسیار قابل اهمیت می باشد تا بتوانید هر چه زودتر از شر این بیماری راحت شوید و به زندگی عادی خود باز گردید.

علائم و نشانه های تب مالت عبارتند از:

  1. تب و لرز بسیارزیادعلائم تب مالت.
  2. احساس ضعف شدید.
  3. تعرق.
  4. احساس خستگی و کوفتگی بدن.
  5. درد مفاصل، ماهیچه ها و عضلات.
  6. سردرد.
  7. بی اشتهایی.
  8. آرتریت علائم تب مالت .
  9. جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری بهتر است افرادی که با پوست و گوشت حیوانات در تماس هستند از دستکش و عینک استفاده نمایند و به هیچ عنوان از لبنیات خام استفاده ننمایند، به عنوان مثال شیر را قبل از استفاده بجوشانند و از پنیر تازه استفاده ننمایند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا