مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
تغذیه سالم

خواص سفیده تخم مرغ برای ورزشکاران

مطالب پربازدید

سفیده تخم مرغ، بدنسازی، تقویت عضلات

برای این‎که بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان موفق جهان از سفیده تخم مرغ در رژیم غذایی خود استفاده می‎کنند دلیلی وجود دارد. سفیده تخم مرغ، یک منبع عالی برای انرژی است.

سفیده تخم مرغ، مقدار بسیار زیادی از پروتئین آلبومین دارد و یک منبع عالی از انرژی است که فورا توسط بدن جذب شده و موجب افزایش انرژی می‎شود. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ، برای ساخت و تقویت عضلات بسیار مفید است و بدنسازانی که در رژیم غذایی خود از تخم مرغ استفاده نمی‎کنند در واقع سرشان کلاه رفته است.

میزان نسبت پروتئین به چربی در سفیده تخم مرغ 60:1 می‎باشد و همین موضوع سفیده تخم مرغ را به یکی از خالص‎ترین منابع پروتئینی دنیا تبدیل کرده است. این ماده غذایی عضله ساز همچنین دارای ارزش بیولوژیکی بسیار بالایی نیز می‎باشد. به این معنی که بخش اعظمی از پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ می‎تواند به راحتی در بدن برای ساخت پروتئین مورد استفاده قرار بگیرد. سفیده تخم مرغ دارای مقادیر بسیار کم کربوهیدرات بوده و همچنین دارای ویتامین‎ها و مواد معدنی نیز هست.

مطالب پربازدید

ارزش غذای سفیده تخم مرغ در هر 100 گرم برابر است با:

کالری: 50%

پروتئین: 84%

کربوهیدرات: 8%

چربی: 0%

چند نکته مهم!

مطالب پربازدید

دقت داشته باشید که در هیچ چیز نباید زیاده روی کرد و میزان مصرف بستگی به شرایط هر فرد دارد. همچنین مصرف پروتئین اضافه بر نیاز بدن موجب افزایش بار کلیوی، آسیب های کبدی، پوکی استخوان، کاهش قدرت باروری در زنان، سنگ کلیه و … خواهد شد.

سفیده تخم مرغ را هیچ وقت به‎صورت خام مصرف نکنید زیرا باعث ورود پروتئینی به نام آویدین در بدن می ‌شود که وجود این پروتئین مانع جذب بیوتین (ویتامین H) خواهد شد و در نتیجه باعث بروز عوارضی از جمله مشکلات پوستی و چشمی می ‌شود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا