مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
تغذیه سالم

مواد غذایی حاوی سم طبیعی را بشناسید و از مصرف انها بپرهیزید

مطالب پربازدید

مواد غذایی حاوی سم طبیعیخوردن و بلعیدن مواد غذایی حاوی سم طبیعی می تواند خطرناک، و حتی بعضا کشنده باشد.

به گزارش فارسی کلاب، به نوشته عصر ایران: برخی مواد غذایی وجود دارند که مصرف و بلعیدن آنها توسط کودکان و حتی بزرگسالان می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد.

خوشبختانه بشتر مواد غذایی حاوی سم طبیعی در صورتی که به مقدار کم مصرف یا بلعیده شده باشد خطری ندارد، ولی ممکن است به آلرژی غذایی یا بروز مسئله ای جدی منجر شود.

سازمان بهداشت جهانی، 10 ماده غذایی سمی را که باید از مصرف آنها پرهیز شود معرفی کرده است.

مطالب پربازدید

ده ماده غذایی حاوی سم طبیعی:

1- هسته گیلاس: هسته گیلاس سرشار از اسید پروسیک (سیانید) است. اگر تصادفا یک هسته گیلاس را قورت دادید نگران نباشید چون این سم فقط در صورت شکسته شدن و خرد شدن هسته آزاد می شود. از شکستن و خرد کردن هسته گیلاس بپرهیزید.
2- هسته سیب: محتوی سیانید است و اگر به تعداد زیاد مصرف شود خطرناک و مشکل آفرین خواهد بود.
3- آلدربری: با وجود اینکه از شربت آلدربری برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود و با سرماخوردگی و یبوست مبارزه می کند، آلدربری های کال و نیز پوست درخت و برگ های این گیاه محتوی سیانید و لکتین است که می تواند باعث اسهال و استفراغ گردد.
4- لوبیا قرمز خام: لوبیاها را باید بصورت پخته مصرف نمود، چون لوبیاهای خام محتوی مقدار زیادی لکتین هستند و که مصرف آنها می تواند باعث اسهال و استفراغ و معده درد گردد.
5- جوز هندی: حاوی میریستیسین (Myristicin) است و مصرف بیش از حد آن می تواند باعث توهم، خواب آلودگی، سرگیجه، سردرگمی و تشنج گردد.
6- برگ ریواس: برگ ریواس محتوی اسید اگزالیک است و مصرف بیش از حد آن می تواند به تشکیل سنگ کلیه، لخته شدن خون، اسهال، استفراغ و حتی کما منجر شود. سعی کنید فقط از ساقه این گیاه استفاده کنید.
7- میوه ستاره ای: فقط کسانیکه دارای کلیه های سالم و توانا هستند می توانند نوروتوکسین موجود در این میوه را تصفیه کنند. مصرف این میوه در کسانی که کلیه های ناسالم و ضعیفی دارند، می تواند باعث انباشته شدن سم نوروتوکسین و عوارضی مانند: سردرگمی، تشنج و مرگ گردد.
8- قارچ سمی: مصرف قارچ سمی که در طبیعت به وفور یافت می شود خطرناک است و می تواند منجر به اسهال، استفراغ،کم آبی بدن، تشنگی شدید، نارسایی کبد، کما و حتی مرگ گردد.
9- بادام هندی خام: بادام هندی خام دارای سم اوروشیول (Urushiol) است که می تواند باعث آلرژی شدید و عوارض خطرناک دیگر گردد.
10- پوست انبه: گوشت میوه انبه مشکلی ندارد. سعی کنید ابتدا پوست انبه را بگیرید و بعد مصرف کنید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا