مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
تغذیه سالم

فلفل قرمز تند بخورید تا عمرتان طولانی تر شود و گرفتار بیماری نشوید

مطالب پربازدید

فلفل قرمز تند بخورید تا عمرتان طولانی تر شودافرادی که به طور منظم در وعده های غذایی خود از فلفل قرمز تند استفاده می کنند کمتر از دیگران در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی مثل سکته های قلبی و مغزی قرار دارند.

بر اساس پژوهش جدیدی که در جورنال کالج پزشکی قلب آمریکا منتشر شده، افرادی که حداقل 4 بار در هفته از فلفل قرمز تند استفاده می کنند، حدود 40 درصد کمتر از دیگران در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی مثل سکته های قلبی و مغزی هستند.

نتیجه این پژوهش نشان می دهد که مصرف فلفل برای بدن مفید بوده و از بسیاری از بیماری ها از جمله: سکته قلبی و مغزی و… پیشگیری می کند. این پژوهشگران و دانشمندان دریافتند که در فلفل قرمز و حتی فلفل سبز ماده ای به نام کپسایسین وجود دارد و افرادی که حداقل 4 بار در هفته فلفل قرمز تند می خورند، طول عمر بیشتری خواهند داشت و کمتر از دیگران در معرض مرگ و میرهای ناشی از سکته های قلبی و مغزی خواهند بود.

این ماده شیمیایی (کپسایسین) سوخت و ساز بدن را بهبود بخشیده و از بروز چاقی جلوگیری میکند و روند آن را کند می کند. طبق ایسن پژوهش حتی کسانی که از رژیم مدیترانه ای استفاده می کنند و غذای کمتر ولی سالم مصرف می کنند، می توانند فلفل و ادویه های تند و تیز دیگر را در وعده های غذایی خود مصرف کنند و بیش از پیش به سلامتی و طول عمرشان کمک کنند.

مطالب پربازدید

فلفل قرمز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و موادی را که به بافت ها و ارگان های بدن صدمه می زنند از بین می برد. همچنین فلفل قرمز محتوی ویتامین c بوده و ایمنی بدن را افزایش داده و باعث جذب بهتر آهن در بدن می شود و لذا کم خونی را برطرف می کند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا