مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
داروهای گیاهی و طب سنتی

خواص جادویی فلفل دلمه‌ای که نمی‌دانید

مطالب پربازدید

فلفل دلمه‌ای گیاه خوش رنگی است که سرشار از ویتامین A و ویتامین C است و میزان زیادی اسید فولیک و آنتی اکسیدان در خود دارد.

فلفل دلمه ایفلفل دلمه‌ای از سبزیجاتی است که به علت شکل زیبا، طعم متفاوت و رنگ‌های متنوع بسیار مورد توجه قرار دارد.

فلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A، اکثر ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B6 است که ویتامین‌های موثر در تبدیل مواد غذایی به انرژی هستند؛ همچنین دارای و ویتامین C، E و K است.

تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می‌کند، فلفل دلمه‌ای گیاهی سرشار از فیبر و پروتئین است

مطالب پربازدید

فلفل‌های دلمه‌ای می‌توانند میزان مواد معدنی را با اضافه کردن کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و پتاسیم به غذایتان افزایش دهند.

این مواد معدنی عملکرد مغزتان را به شکل مناسب حفظ می‌کند، به تنظیم عملکرد قلب کمک می‌کند و در فعالیت‌های مختلف ضروری دیگر نیز شرکت دارند.

فلفل دلمه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان

هنگامی که بدن شما انرژی می‌سوزاند، رادیکال‌های آزاد اکسیژن دار و مضری تولید می‌شود.

بدن ترکیبات متنوعی را برای پاک کردن این ترکیبات مضر پیش از اینکه به بدن آسیب بیشتری برسد، تولید می‌کند. تصور می‌شود که آنتی اکسیدان‌ها با اضافه کردن یک لایه محافظ می‌توانند کمک کننده باشند.

فلفل‌ها به همکاری حمل کننده‌های طبیعی می‌آیند و با غنی کردن ترکیبات مبارز، در از بین بردن رادیکال آزاد به آنها کمک می‌کنند.

مطالب پربازدید

نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد حاوی تقریباً دو برابر نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C است؛ فلفل دلمه‌ای‌های سبز رنگ نیز سرشار از ویتامین C. است.

ویتامین C. یکی از مواد مغذی ضروری برای بدن محسوب می‌شود، محققان دریافته‌اند که خطر پیشرفت بیماری آرتریت التهابی در افرادی که ویتامین C. کمتری مصرف می‌کنند در مقایسه با مصرف کنندگان دائمی این ویتامین بیشتر است.

با وجود اینکه فلفل دلمه‌ای سبز و زرد هم منابع خوبی از ویتامین C هستند، اما فلفل دلمه‌ای قرمز بیش‌ترین میزان ویتامین C را دارد به گونه‌ای که دو برابر نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند.

تاثیر مثبت ویتامین C موجود در فلفل دلمه‌ای بر بدن

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است، ویتامین C در تسریع روند بهبود عفونت‌ها، ترمیم زخم‌ها و جراحات پوستی، تولید کلاژن موجود در غضروف‌ها و مفاصل استخوانی، تامین سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و استحکام رگ‌های خونی موثر است.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا