فارسی کلاب
پورتال خبری و مجله اینترنتی آنلاین فارسی

عوارض ترک سیگار ” افسانه ها و واقعیت ها ” چگونه از دست آن خلاص شویم ؟

علائم سرفه و سرماخوردگی
وقتی سیگار کشیدن را متوقف می کنید ، بسیار محتمل است که برای چند هفته متناسب با سرفه باشید. نگران نباشید ، این نشانه خوبی است! ریه های شما با از بین بردن هرگونه اثری از نیکوتین یا دود سیگار در مجاری هوایی ، خود را تمیز می کنند. در این مقاله به بررسی علائم ترک سیگار ، عوارض ترک سیگار  و روشهای ترک سیگار میپردازیم .با توجه به اینکه نیکوتین تأثیر مواد مخدر بر عصب سرفه دارد ، افراد سیگاری رفلکس سرفه را از دست می دهند. هنگامی که بدن هیچ نیکوتین دریافت نمی کند ، سیستم سرفه به حالت عادی برمی گردد تا ریه ها دوباره بتوانند خود را تمیز کنند. بنابراین سرفه چیز خوبی است.

روشهای ترک اعتیاد

چگونه از دست آن خلاص شویم؟

بگذار طبیعت مسیر خود را طی کند. فعال بودن بدنی ، خوردن غذای سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به شما کمک کند.

اضافه وزن

یکی از مواردی که بعد از ترک سیگار بسیار شنیده می شود این است که می تواند منجر به افزایش وزن شود. چرا؟ قبل از هر چیز مهم است که توجه داشته باشید که سیگار کشیدن با کاهش حس بو و طعم شما روی اشتهای شما تأثیر می گذارد و همین امر باعث می شود افراد سیگاری کمتر به مواد غذایی علاقه مند شوند. بنابراین ، هنگامی که این حواس برگشت ، افراد سیگاری می توانند شروع به خوردن بیشتر کنند. دانستن این مسئله ، حتی در صورت ترک سیگار ، می تواند کالری مصرفی خود را کنترل کند.

سیگار کشیدن همچنین به عنوان یک مهارکننده اشتها و همچنین تقویت کننده متابولیسم مصنوعی شناخته می شود و این بدان معنی است که افراد سیگاری اندکی کمتر از وزن طبیعی خود هستند. با این حال ، هنگامی که بدن شما دوباره به عملکرد طبیعی خود بازگردد ، راحت تر و سالم ماندن راحت تر خواهد بود. شما فقط باید مراقب خود باشید!

هنگام ترک سیگار وزن خود را حفظ کنید. هر روز ، حتماً:

  • تا آنجا که ممکن است فعال باشید (هرچه فعال تر باشید ، می خواهید بیشتر باشد)
  • انواع غذاهای باکیفیت بخورید.
  • به طور مرتب آب بنوشید.

عوارض ترک سیگار ” بیخوابی “

افرادی که سعی در ترک سیگار دارند ممکن است در خواب مشکل داشته باشند یا حتی رویاهای عجیب و غریب داشته باشند. نیکوتین به طور مستقیم بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد ، چرخه خواب را مختل می کند. وقتی سیگار کشیدن را متوقف می کنید ، سیستم عصبی برای بازگشت به حالت عادی به یک دوره تنظیم نیاز دارد ، همین مسئله باعث ایجاد این اختلال می شود.

این علائم ممکن است چند هفته طول بکشد. توصیه می شود برای افزایش کیفیت خواب چند قدم ساده بردارید (مثلاً خوابیدن در یک اتاق تاریک ، پایین آمدن دمای اتاق ، تلاش برای نخوردن وعده های غذایی غنی در عصر و غیره). همچنین ، از مصرف مواد محرک (قهوه ، کولا ، پپسی) قبل از خواب خودداری کنید. بعد از شام پیاده روی کنید ، دوش بگیرید و قبل از رفتن به رختخواب سعی کنید استراحت کنید!

باز هم هست؟ بله ، در واقع ، افراد سیگاری سابق می گویند که پس از ترک سیگار عمیق تر می خوابند. منتظر هستید که از کیفیت بهتر زندگی لذت ببرید؟

تحریک پذیری و نوسانات خلقی

وقتی سیگار را ترک می کنید ، از دریافت مقدار منظم نیکوتین خودداری می کنید و باعث می شود مغز شما ناگهان ترک شود. این سیگنال های اشتباه برای شما ارسال می کند و می تواند احساسات مختلفی را از قبیل غم ، بی حوصلگی و حتی عصبانیت تجربه کند. درک این نکته مهم است که برای بسیاری از افراد سیگار وسیله ای برای کنترل استرس است ، به این معنی که افراد سیگاری ممکن است برای مقابله با احساسات خود بدون سیگار آماده نباشند.

با دانستن این موضوع ، توصیه می شود برای مراقبت از خود ، همه تلاش خود را انجام دهید. از آنجا که عزیزان شما باید صبور باشند ، به آنها بگویید که این رفتار به دلیل کمبود نیکوتین است و فقط موقت است و باید حداکثر ظرف چند هفته بهبود یابد. برای فعالیت و یا برای مدیتیشن وقت بگذارید تا آرام شوید و استراحت کنید. این به شما در غلبه بر نوسانات خلقی کمک می کند. همچنین راهکارهای دیگری برای مقابله با این علائم و اطمینان از ماندن در روحیه مناسب وجود دارد ، فقط کافی است که از داروساز خود برای اطلاعات بیشتر بخواهید.

هوس نیکوتین ” عوارض ترک سیگار “

وقتی سیگار کشیدن را متوقف می کنید ، می توانید سیگار را میل کنید. این هوس ها غالباً به تفکراتی از جمله تغییر می یابد: این افکار در طی هفته های اول می توانند چندین بار ظاهر شوند و به سرعت از بین می روند. به یاد داشته باشید که مغز شما در تلاش است تا شما را متقاعد کند که به آن نیکوتین بدهید ، و تا زمانی که به آن مقدار کمی ادامه دهید ، این کار را ادامه خواهد داد!

یاد آوردن! آمادگی کلید موفقیت است!

در اینجا چند روش برای آماده سازی خود برای ترک سیگار آورده شده است:

  • براساس عادت های سیگار کشیدن ، محرک های خود را ذکر کنید.
  • تا حد ممکن از هفته های اول خودداری کنید.
  • هنگام برخورد با هوس ها ، یک برنامه عملی ایجاد کنید.
  • از نظر ذهنی برای چالش هایی که پیش می آید آماده باشید.
  • سعی کنید روال خود را تغییر دهید تا از دود سیگار جلوگیری کنید.

در نهایت ، ترک سیگار در درجه اول و مهمترین انتخاب برای سلامتی و رفاه شماست. علاوه بر این که می توانید کنترل کاملی بر زندگی خود داشته باشید ، می توانید از کیفیت زندگی بهتر و سلامتی بهتر بهره مند شوید. با رهایی کامل خود از آن ، از خطرات مرتبط با سیگار خودداری کنید!

آدرس کوتاه مطلب

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.