مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
سلامت پوست و مو

روش تهیه صابون گل ختمی در منزل / تقویت کننده مو و پاک کننده طبیعی پوست

مطالب پربازدید

گل ختمی از جمله گیاهان مفیدی است که به دلیل خاصیت ضد باکتریایی در تهیه انواع داروهای گیاهی و طبیعی کاربرد فراوانی دارد. صابون گل ختمی علاوه بر آنکه یک پاک کننده طبیعی پوست به شمار می آید و باعث نرمی و لطافت پوست می شود، در تقویت موها و پیشگیری از ریزش موها نقش فوق العاده ای دارد.

با توجه به موارد فوق الذکر ارزش این را دارد که در منزل این صابون طبیعی را تهیه کنیم.

صابون گل ختمیمواد لازم:

صابون بدون اسانس رنده شده (نصف لیوان)

مطالب پربازدید

گل ختمی (سه قاشق غذاخوری)

آب (دوقاشق غذا خوری)

عسل (یک قاشق غذاخوری)

روش تهیه:

در ابتدای کار صابون رنده شده را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا ذوب شود. گل ختمی، عسل و آب را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا ترکیب یکنواختی بدست آید و مواد ته ظرف ته نشین نشوند.

مقدار کمی روغن بر روی قالب صابون (قالب‌های پلاستیکی بدون استفاده در منزل مثل ظرف شیر و غیره) اسپری کنید تا بعد از سرد شدن جدا سازی صابون از قالب آسان باشد.

مطالب پربازدید

مواد را درون قالب بریزید و به مدت ۱ ساعت صبر کنید تا خودش را کمی بگیرد. بعد از آن قالب را به مدت یک ساعت یا بیشتر در فریزر قرار دهید و از فریزر بیرون آورده و صابون را از قالبش جدا کنید. به این ترتیب صابون آماده شده است و تا مدت ها می توانید از آن استفاده کنید. در صورت استفاده مستمر و منظم تاثیر گذاری آن بر نرمی و لطافت پوست و همچنین تقویت موها بیشتر نشان داده خواهد شد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا