مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اسرار خانه داری

روش بافتن پتوی کاموایی در منزل

مطالب پربازدید
بافت پتو با کاموا، علاوه بر راحتی کاربرد بسیار بالایی دارد و می‌توان آن را کمک میل یا با دست انجام داد.
بافت پتو
خانم‌هایی که معمولا بیشتر وقتشان را در خانه سپری می‌کنند این روز‌ها که هوا کمی سرد شده می‌توانند از این هنر برای سرگرمی و حتی برای کار نیز استفاده کنند.

مراحل بافت پتو با کاموا با استفاده از میل

برای شروع به کار نخ و میل مورد نظر را تهیه کرده و آماده به انجام کار شوید. سپس مشخص کنید که پتوی شما چند در چند است. مرحله دوم این است که با توجه به سایز نخ و قلاب باید ببینیم که یک سانت بافت ما معادل چه تعداد دانه است. یعنی در هر رج چه تعداد دانه ببافیم تا یک سانت شود.
این کار را برای رج‌هایی که روی هم قرار می‌گیرند هم انجام می‌دهیم. یعنی چند رج که ببافیم می‌شود یک سانت! حالا به عنوان مثال اگر ۵ دانه که ببافیم بشود یک سانت پس برای اینکه عرض کار بشود ۵۰ سانت باید ۵x۵۰=۲۵۰ تا دانه سر بیندازیم. یا اگر در قلاب بافی است ۲۵۰ زنجیره بزنیم؛ و اگر به عنوان مثال هر ۵ رج که ببافیم می‌شود یک سانت برای ۷۵ سانت باید ۵x۷۵=۳۷۵ رج ببافیم.
بافت پتو با میل بافتنی
با میل‌های گرد دانه سربیاندازید (سرانداختن را با دو میل انجام دهید تا شل باشد) حالا یک میل را دربیاورید و سه رج به زیر ببافید (رج اول پشت کار است). انتهای رج را هم به ابتدا وصل می‌کنیم. رج دوم را هم روی رج اول می‌بافیم که به اصطلاح روی کار است. ۱۷ دانه‌ی اول بافت رکن یعنی همه از زیر، سه دانه‌ی وسط را باهم یکی ببافید یعنی میل راست را وارد سه دانه‌ی بعدی کنید و سه دانه را باهم ببافید تا سه دانه بشود یک دانه که در اصطلاح به اینکار سه تا یکی می‌گویند، ۱۷ دانه‌ی بعدی همه از رو بافته می‌شود.

بافت پتو با میل

آموزش بافت پتو با کاموا با دست

برای بافتن یک پتوی متوسط باید کاموای بافتنی را ۴ برابر اندازه وسعت بازو‌ها اندازه بگیرید. برای پتوی کوچک سه برابر و برای پتوی بزرگ ۵ برابر. در مرحله بعد برای شروع بافت یک گره مثل تصویری که نشان داده شده درست کنید. برای پتوی متوسط ۱۶ بخیه، برای پتوی کوچک ۱۱ بخیه و برای پتوی بزرگ ۲۲ بخیه بزنید. در این مرحله برای ادامه بافت، کاموا را از بین بافت‌هایی که روی بازو درست کردید رد کنید.
وقتی ۱۶ بافت را زدید شروع می‌کنید به بافتن ردیف دوم درست مثل ردیف اول در جهت مخالف. ردیف‌ها را همین طور بیشتر کنید. برای پتوی متوسط ۳۱ ردیف، برای پتوی کوچک ۲۵ ردیف و برای پتوی بزرگ ۴۱ ردیف. وقتی بافت را به اندازه دلخواهتان رساندید دو حلقه آخر را از دست خارج کنید و کاموا را از وسط هر دو رد کنید و یک بخیه جدید بسازید؛ و آن را از بین تمام بافت‌هایی که روی بازو درست کرده‌اید دانه دانه رد کنید. در آخر یک گره محکم بزنید. کاموای اضافی که در انتهای بافت مانده را از بین بافت‌ها رد کنید.

بافت پتو با دست

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا