مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اسرار خانه داری

نحوه کاشت سبزه هسته خرما برای عید نوروز

مطالب پربازدید
سبزه هسته خرمااگر دوست دارید برای سفره هفت سین عید سبزه بگذارید، کاشت سبزه هسته خرما ایده جالبی برای این کار است. برای اینکه هسته های خرما موقع عید نوروز آماده باشند باید حدود یک ماه قبل از عید دست به کار شوید و شروع به کاشت این سبزه نمایید.

 

ابتدا تعدادی هسته های خرمای کاملاً رسیده را پاک کنید و در آب سرد قرار دهید و تا حدود 10 روز بگذارید در داخل آب بماند. البته در مدت این 10 روز باید هر روز آب آن را عوض کنید.

بعد از اتمام مدت 10 روزه، هسته‌های خرما را از آب دراورده و داخل یک دستمال نم دار قرار دهید و دستمال را روی آن ها بپیچید و داخل یک نایلون زیپ دار قرار دهید و تا 17 تا 18 روز منتظر بمانید تا ریشه بدهند.

 

مطالب پربازدید

بعد از اینکه هسته‌هاریشه زدند، آن‌ها را درون یک گلدان که با خاک باغچه پر شده است بکارید و یک لایه خاک روی آنها بریزید. بعد از این مرحله تا زمانی که هسته ها سبز شوند، باید خاک را مرطوب نگه دارید ( با استفاده از اسپری هم میتوانید این کار را انجام دهید).

البته باید بعد از سبز شدن سبزه هسته خرما، فاصله آبیاری را به تدریج افزایش دهید( البته تا خاک گلدان خشک نشده است به آن آب ندهید). همچنین باید این سبزه را در مکانی با نور غیر مستقیم نگهداری کنید.

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا