مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزشی

با وسایل دور ریختنی چی بسازیم ؟ ” ساخت ماشین با وسایل دور ریختنی “

مطالب پربازدید

با وسایل دور ریختنی چی بسازیم ؟

درست کردن انواع کاردستی یکی از کارهایی است که بهتر است مادران خانه یاد بگیرند، با وسایل دور ریختنی چی بسازیم برای مدرسه؟ یا با وسایل دور ریختنی چگونه ماشین بسازیم؟ یا با وسایل دور ریختنی کاردستی بسازیم؛ از سوالات و درخواست هایی است که مادران با آنها مواجه می‌شوند. درست کردن کاردستی برای کودکان می‌تواند یکی از لذت بخش ترین کارها باشد؛ ما در ادامه مطلب تعدادی کاردستی با وسایل دور ریز به شما آموزش خواهیم داد.

هدف از ساخت کاردستی با وسایل دور ریز چیست؟

سالانه با حجم انبوهی از وسایل دور ریز مواجه می شویم که متاسفانه وارد سطل زباله‌های شهرداری می شوند و به عنوان زباله روانه محیط زیست می شوند؛ اگر بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم وسایل دور ریز راهی غرفه های بازیافت می شوند که بازیافت کردن نیز نیاز به تکنولوژی، مصرف انرژی و آب دارد؛ به همین سبب طرفداران محیط زیست و افرادی که سبک زندگی پسماند صفر و یا مینیمالیسم را برای خود برگزیده اند، توصیه می نمایند که تا جایی که می توانید با وسایل دور ریختنی کاردستی های کاربردی بسازید. کاردستی ساختن فقط برای کودکان نبوده بلکه بزرگترها می توانند با ساخت انواع کاردستی به حفظ محیط زیست کمک زیادی نمایند.

ساخت کاردستی کاربردی با وسایل دور ریز می تواند به کاهش هزینه های شما نیز کمک زیادی نماید. به عنوان مثال با ساخت گلدان های زیبا با بطری های نوشابه دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای گلدان نخواهید داشت.

با ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی می‌توانید علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، خلاق  بودن را به کودکان خود آموزش دهید و در جهت پرورش ذهن کودکان گام بردارید.

مطالب پربازدید

کار دستی

با وسایل دور ریز کاردستی بسازیم

اگر نگاهی به اطراف خود داشته باشید؛ متوجه می شوید که وسایل دور ریختنی زیادی را راهی سطل زباله ها می کنید که می توانند با کمی خلاقیت تبدیل به وسایل بسیار زیبا و کاربردی شوند.

بطری های نوشابه از وسایل دور ریز می باشند که می توان با استفاده از آنها جامدادی، گلدان یا حتی پاف ساخت.

اگر تعداد زیادی بطری نوشابه دارید، می توانید این بطری ها را به حالت گرد یا مستطیلی در کنار یکدیگر قرار داده، و چسب ۵ سانتی یا کاموا یا کنف دور این بطری ها پیچیده و آنها را به یکدیگر متصل نمایید.

کارتن های دور ریز را می‌توانید رو و کف این بطری ها با استفاده از چسب قرار دهید، سپس با استفاده از پارچه های دور ریز یک روکش زیبا برای پاف خود درست نمایید.

مطالب پربازدید

می‌توانید ۱۲ سانت انتهایی بطری های نوشابه را برش داده، سپس با اسپری آنها را رنگ کرده و در آنها گل های مختلف بکارید. با سر باقی مانده بطری می‌توانید برای گلدان خود پایه درست کنید. تکه های باقی مانده را می‌توانید به شکل گل در آورده و بدنه گلدان را با آن تزیین نمایید.

کار دستی

 

تکه های پارچه یکی از معضلات محیط زیست می باشد، می توانید تکه های پارچه را جمع آوری کرده، پارچه بزرگ را برداشته و به حالت کوسن برش زده و تکه های پارچه را درون آن قرار داده و یک کوسن زیبا درست نمایید.

وسایل دور ریز

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

رومیزی

می توانید با تکه های پارچه یک رومیزی بسیار شکیل بدوزید؛ به این شکل که تکه های پارچه را به صورت مثلثی در آورده و تکه های مثلث را به یکدیگر دوخته و از آن به عنوان رومیزی یا زیر گلدانی استفاده نمایید.

دوخت کیف با تکه های پارچه نیز می تواند کاری جذاب باشد.

با استفاده از قوطی تن ماهی می‌توانید، جا شمعی های سکه‌ای زیبا برای خود بسازید.

می‌توانید قوطی های رب را با رنگهای مولتی سورفیس رنگ کرده و از این قوطی ها به عنوان جامدادی یا قرار دادن وسایل آشپزی استفاده نمایید.

با وسایل دور ریختنی چی بسازیم ؟

با استفاده از چوب بستنی، خلال دندان، لوله خودکار، بطری های رانی، قوطی های ریکا، قوطی های پنیر می توانید یک ماشین اسباب بازی برای کودک خود بسازید، کافی است کمی خلاقیت داشته باشید.

به عنوان مثال می توانید طرح یک ماشین را بر روی بطری های چند لیتری ریکا بکشید، با استفاده از درب بطری های دور ریز یا تایر ماشین های شکسته شده، خلال دندان یا سیخ های چوبی و لوله خودکار برای میله نگهدارنده تایر، می‌توانید تایر ماشین را درست نمایید. آنگاه ماشین نقاشی شده بر روی بطری را با کاتر جدا کرده و تایر را به ماشین ها وصل نمایید.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا