مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
طراحی وب

عوامل موثر در بهبود رتبه سایت و افزایش بازدید سایت

مطالب پربازدید

افزایش رتیه سایت

طراحی وب‌سایت، پیاده‌سازی، عوامل موثر در بهبود رتبه سایت و بهینه‌سازی آن موضوعاتی هستند که به عنوان عوامل تاثیرگذار بر رتبه وب‌سایت محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام شتاب تک، پس از طراحی وب سایت و رعایت نکات پر اهمیت در زمان پیاده‌سازی آن، می‌بایست به رتبه وب‌سایت و بهینه‌سازی آن بپردازیم. رتبه وب‌سایت‌ها در گوگل به عوامل زیادی بستگی دارد که شاید اهمیت آنها در برخی مواقع متفاوت و دانش استفاده از این عوامل نیز بسیار پیچیده باشد. روند کاری الگوریتم‌های شرکت گوگل نیز بسیار پیچیده بوده و هیچ کسی اطلاعات کاملی از آنها ندارد؛ به همین خاطر بسیاری از روش‌های بهینه‌سازی سئو بر اساس تجربیات به دست می‌آید و خیلی از این روش‌ها ممکن است در حد یک نظریه باقی بمانند. پس اگر به دنبال بهینه‌سازی یا سئو وب‌سایت خود هستید، این وظیفه‌ شماست که موثرترین عوامل تاثیرگذار بر رتبه‌ وب‌سایت را پیدا و از آنها استفاده کنید.

در حال حاضر مقالات و مرجع‌های بسیاری در اینترنت وجود دارند که عوامل موثر در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را بررسی و مقایسه کرده‌اند. این عوامل با توجه به نظرسنجی از هزاران سایت و تجربیات افراد گردآوری شده است که ممکن است بسیاری از آنها تاثیرگذار و بسیاری دیگر بی‌تاثیر باشند. به همین منظور شرکت شتاب تک مجموعه‌ای از این عوامل تاثیرگذار را گردآوری کرده است که در ادامه به بررسی هر یک از این عوامل به صورت کلی می‌پردازیم.

عوامل موثر دربهبود رتبه سایت‌

زمانی که صحبت از عوامل تاثیرگذار در رتبه‌ وب‌سایت به میان می‌آید سه بخش اصلی محتوا، ساختار و بک‌لینک‌ها در ذهن ما تداعی می‌شوند؛

مطالب پربازدید

محتوا: حجم، کیفیت و یکتا بودن محتوا تاثیر بسیار زیادی روی رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها دارد. تولید محتوای یکتا و باکیفیت می‌تواند اعتبار وب سایت شما را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

ساختار وب‌سایت: استانداردهای کلی سایت، قابلیت شناسایی آن توسط موتورهای جست‌وجو، سرعت بارگذاری وب‌سایت و واکنش‌گرا  بودن سایت (responsive) نقش بسیار مهمی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها دارند.

بک‌لینک‌ها: تعداد، قدرت و کیفیت لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند، به اعتقاد بسیاری از افراد، پراهمیت‌ترین عامل تاثیرگذار در رتبه‌ وب‌سایت شما هستند.

موارد ذکر شده در بالا فاکتورهای اصلی بهینه‌سازی یک وب‌سایت به شمار می‌روند اما بهتر است بدانیم به غیر از این عوامل، چه موارد دیگری در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها نقش دارد.​

افزایش رتیه سایت

مطالب پربازدید

10 عامل دیگری که امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در ادامه آمده است:

۱.سن دامنه

طبق اعلام شرکت گوگل مبنی بر اهمیت قدمت دامنه‌ها می‌توان نتیجه گرفت هرچه دامنه قدیمی‌تر باشد، ارزش آن برای گوگل بیشتر است. چرا که دامنه‌های جدید ممکن است بعد از گذشت زمانی خاص از بین بروند اما دامنه‌های با سابقه، سال‌های سال به فعالیت خود ادامه می‌دهند و گوگل نیز ارزش بیشتری به آنها اختصاص می‌دهد. بدون شک سن دامنه فاکتوری نیست که بتوانیم آن را تغییر دهیم اما در عوض برای رسیدن به موفقیت می‌توانیم برای مدت طولانی به دامنه‌ی خود پایبند باشیم.

۲.شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از دیگر مواردی هستند که معمولا برای بهبود رتبه‌ی وب سایت در نظر گرفته نمی‌شوند! اما مطالعات بسیاری ثابت کرده‌اند که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نقش به سزایی در جایگاه وب سایت شما در گوگل ایفا می‌کنند. این عامل در مقایسه با روش‌های دیگر ممکن است ارزش کمتری داشته باشد اما نباید نادیده گرفته شود. پس بهتر است پس از طراحی سایت نسبت به ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و +Google اقدام کنیم.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

۳.به‌روزرسانی محتوا

طبق اعلام شرکت گوگل در سال ۲۰۱۰، محتواهای جدید از اهمیت بالاتری برخوردار هستند پس اگر به محتواهای قبلی خود مراجعه کنید و بخشی از محتوا را به روزرسانی کنید، احتمال دیده شدن آن در نتیجه‌ی جستجو را بالا می‌برید. چرا که یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل به روز بودن وب سایت شماست. در همین راستا بهتر است بدانید که هرقدر حجم محتوایی که به‌روزرسانی می‌کنید بیشتر باشد، از نظر موتورهای جستجو از اهمیت بالاتری برخوردار است.

۴.لینک‌های خروجی

به اعتقاد بسیاری از افراد لینک‌های خروجی از وب‌سایت اهمیتی ندارند! اما این یک فرضیه اشتباه است! گوگل علاقه‌ای به وب سایت‌های بن بست ندارد. پس بهتر است بدانید که لینک‌هایی که به وب سایت‌های دیگر می‌دهید نیز روی رتبه‌بندی وب سایت شما تاثیر می‌گذارند. علاوه بر این گوگل منابع و لینک‌هایی که در مقالات وب سایت به آنها اشاره می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهد و اعتبار آن‌ها را نیز ارزیابی می‌کند. به‌عنوان مثال اگر از وب سایت خود به وب سایت‌های باکیفیت و مهم لینک دهید، ارزش و اعتباری بیشتری کسب می‌کنید تا زمانی که به وب سایت‌های کم اهمیت و حاوی مطالب کم اعتبار لینک دهید.

۵.نرخ کلیک نسبت به رتبه  (CTR)

الگوریتم و نحوه‌ عملکرد CTR بسیار پیچیده است، اما تاثیر زیادی روی رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها دارند. نحوه‌ محاسبه و عملکرد CTR را بهتر است به صورت یک مثال برای شما بیان کنیم، به‌عنوان مثال اگر رتبه‌ وب‌سایت شما برای عبارت جست‌وجو شده پنج باشد و آن عبارت ۱۰ بار مورد جست‌وجو قرار بگیرد و وب‌سایت شما تنها دو بار باز شود، یعنی وب‌سایت از ۱۰ بار نمایش دو بار کلیک داشته و CTR شما برای رتبه‌ پنجم در صفحه‌ اول برابر ۲۰ درصد است. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که CTR  بالاتر از حد انتظار، می‌تواند رتبه‌ وب‌سایت را بهبود دهد و CTR پایین‌تر از حد انتظار نیز می‌تواند نتیجه‌ عکس داشته باشد.

۶.بازدیدکنندگان تکراری

از نظر گوگل، بازدیدکننده‌های تکراری یکی دیگر از عوامل موثر به حساب می‌روند. بازدید کنندگان جدید نشان دهنده‌ این موضوع هستند که وب‌سایت شما در حال فراگیر شدن است اما مراجعه بازدیدکننده‌های تکراری به معنی معتبر بودن و با کیفیت بودن محتوای وب‌سایت شما است به طوری که سایت شما ارزش چندین بار دیده شدن را برای کاربران دارد. با توجه به این موضوع اگر درصد بالایی از بازدید کنندگان وب‌سایت شما تکراری باشند، اعتبار وب‌سایت شما افزایش می‌یابد و در نتیجه‌ آن رتبه‌ وب‌سایت نیز بهبود خواهد یافت.

۷.زمان ماندگاری کاربر

گوگل مورد دیگری به نام dwell time یا ماندگاری کاربر در وب سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مورد مربوط به مدت زمانی است که کاربر قبل از بستن صفحه یا مراجعه به صفحه‌ دیگر در یک وب‌سایت سپری می‌کند. به عنوان مثال اگر یک کاربر روی لینکی کلیک کند و پنج دقیقه زمان در آن سایت سپری کند، وب‌سایت مورد نظر dwell time بهتری نسبت به زمانی خواهد داشت که شخص تنها ۱۵ ثانیه در وب‌سایت بماند. این یعنی محتوای وب‌سایت با ارزش بوده و در نتیجه اعتبار بیشتری از طرف گوگل دریافت خواهد کرد.

8. افزودن هشتگ به پست ها

با افزودن هشتگ به پست هایی که صفحات وبسایت شما را تبلیغ و ترویج می کنند، نگاه های بیشتری متوجه لینک های شما می شود و وبسایتتان ترافیک بیشتری خواهد داشت.

9. در سایت خود یک انجمن ایجاد کنید

در سایت خود یک انجمن ایجاد کنید تا مردم و مخاطبان بتوانند به تبادل نظر بپردازند و مباحث مختلف مشارکت کنند.

10. لینک سازی داخلی در سایت

در هنگام ایجاد محتوا و انتشار آن، حتما از لینک سازی داخلی استفاده کنید تا به افزایش ترافیک سایتتان و بهبود سئو کمک کرده باشید.

شتاب تک اعلام کرد: عوامل موثر در بهبود رتبه سایت که مورد بررسی قرار دادیم نسبت به عوامل اصلی (محتوا، ساختار وب‌سایت و بک‌لینک‌ها) از اهمیت کمتری برخوردار هستند و تاثیر آنها نیز به مراتب کمتر است ولی به این منظور نیست که عوامل ذکر شده نباید انجام شوند. بلکه بهتر است در کنار بهینه‌سازی عوامل اصلی روی این موارد نیز زمان بگذارید چرا که ممکن است استفاده از همین روش‌های ساده تاثیر به سزایی در رتبه‌ وب‌سایت شما داشته باشند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا هر سوالی در مورد عوامل موثر در بهبود رتبه سایت خود می‌توانند به وب‌سایت شتاب تک مراجعه کنند و یا برای مشاوره رایگان، با شماره تلفن ۶۶۹۱۷۱۴۵ – ۰۲۱ تماس بگیرند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا