محتوا چیست ؟

تولید محتوا یعنی باید از طریق بعضی از رسانه ها ، مانند گفتار ، نوشتن یا هنرهای مختلف بیان شود . در این محتوا میخواهیم به بررسی تولید محتوای متنی ، تولید محتوای تصویری و تولید محتوای صوتی بپردازیم . تولید محتوا را می توان از طریق رسانه های مختلف از جمله اینترنت ، سینما ، تلویزیون ، رادیو ، تلفن های هوشمند ، سی دی های صوتی ، کتاب ها ، کتاب های الکترونیکی ، مجلات و رویدادهای زنده مانند سخنرانی ها ، کنفرانس ها و نمایش های صحنه ای ارائه داد.

تولید محتوا چیست ؟ با همه هیاهوهای امروزی در مورد بازاریابی محتوا ، یک قدم به عقب و بررسی اینکه در وهله اول چه محتوایی است ممکن است سیگنالی برای تمام نویزها ایجاد کند.

تولید محتوا

تعریف چیزی به اندازه “ محتوا ” کاری بزرگتر از آن است که تصور می کنید. شما احتمالاً اکنون به فکر تعریف محتوایی هستید و احتمالاً کمی متفاوت از تعریف من است.

تولید محتوا در اینستاگرام

محتوا برای افراد و موقعیت های مختلف ، چیزهای زیادی است.

محتوا به هر شکلی (صوتی ، متنی ، ویدئویی) ارائه می شود و به افرادی که آن را مصرف می کنند ، اطلاع ، سرگرمی ، روشنگری یا آموزش می دهد.

این مواردی است که شما منتشر می کنید – که شامل نوشتن ، تصاویر ، ویدیوها ، سخنرانی ها – و غیره است. می تواند در وبلاگ ها ، صفحات وب ، حساب های اجتماعی و غیره منتشر شود.

تولید محتوا مجموعه ای از اطلاعات ، ایده ها و پیام هایی است که به نوعی قالب نوشتاری ، تصویری یا شنیدنی برای مصرف دیگران ترجمه می شود.

تولید محتوا هر چیزی است که شما تولید می کنید و مخاطب شما می تواند آن را با حواس خود مصرف کند.

تولید محتوا هر چیزی است که به صورت پراکنده یا برنامه ریزی شده تولید و منتشر می شود. و می توان از این محتوا برای ایجاد محتوای بیشتر استفاده کرد.

تولید محتوا چیزی است که اطلاعات را به بیننده / خواننده / و غیره ارائه می دهد. محتوای خوب ارزش را فراهم می کند.

 اطلاعات مفید ، دارای زمینه ای است ، به راحتی قابل مصرف است ، ابزار تجزیه و تحلیل دستگاه ، قابل اشتراک و غیر سرزده است.

چگونه “محتوا” را تعریف می کنید؟

واضح است که محتوا بخشی ضروری از ارتباطات تجاری و مصرف کننده است. از طریق محتوا است که افرادی که به آن علاقه مند هستیم اطلاعات برند را کشف ، مصرف و براساس آنها عمل می کنند . محتوا ، مصرف کنندگان را به سمت تجارب تجاری سوق می دهد و اغلب خود این تجربه است.

چگونه تولید محتوا را شروع کنیم

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یک سیستم است ،و نه یک هدف. این شامل کار کردن با افرادی است که می خواهید با آنها صحبت کنید و کاری که می خواهید انجام دهند. به همین ترتیب ، استراتژی محتوای شما همیشه باید سیستم تولید محتوای شما را هدایت کند.

اهداف مشترک برای یک سیستم تولید محتوا ایجاد آگاهی ، هدایت و فروش است. نوع محتوایی که تولید می کنید باید یکی از این اهداف را برآورده کند. این برای محتوای نوشتاری ، ویدئو یا تصویر درست است . این مورد در مورد هر کسی که آن محتوا را مصرف می کند – بصورت آنلاین یا آفلاین – نیز صادق است.

نوع محتوایی که تولید می کنید ، نحوه تولید آن را تعیین می کند. می توانید محتوا را با توجه به قالب آن تعریف کنید . مانند وبلاگ ، مقاله یا ویدیو. اما مفیدتر است که محتوا را با اقدامی که می خواهید مخاطب شما بعد از مصرف آن انجام دهد ، تعریف کنید . اگر محتوا را با توجه به نتایج آن تعریف کنید ، اندازه گیری و درک اینکه آیا برای شما مفید است بسیار ساده تر می شود.

انواع محتوا

سه نوع محتوای اصلی وجود دارد. آنها محتوای سنگ بنای اصلی ، محتوای دروازه دار و محتوای در حال تکامل هستند.

هدف از محتوای سنگ بنای اغلب رهبری فکر است. شما آن را تولید می کنید تا اقتدار خود را با مخاطبان خود تثبیت کنید.

محتوای دروازه دار محتوایی است که می تواند با چیزی مبادله شود (مانند اطلاعات تماس) . شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان محتوای دروازه دار تولید می کنید.

تولید محتوا درسی

محتوای در حال تکامل ، جریانی از محتوای منظم تولید شده است . ممکن است به شکل مجموعه ای از پست های وبلاگ ، یا گزارش های خبری منظم ، یا قسمت های منظم یک برنامه باشد . شما برای ایجاد آگاهی از مخاطبان مورد نظر خود محتوای در حال تکامل تولید می کنید.

چه مقدار از هر نوع محتوا را باید تولید کنید؟

ممکن است راحت تر باشد که فکر کنید چه مقدار محتوا برای هر نوع محتوا تولید کنید . محتوای سنگ بنای باید متفکرانه و معتبر باشد . بنابراین تولید آن طولانی می شود . در نتیجه ، شما سعی در تولید بیش از حد آن نخواهید داشت ، زیرا این امر باعث کاهش زیاد منابع می شود . از نظر ماهیت ، محتوای سنگ بنای بیشترین منابع را از هر نوع محتوایی می طلبد . این منابع ممکن است زمان یا دانش باشد – اما رهبری فکر به هر دو مورد زیادی نیاز دارد.

برای دستیابی به اهداف ، لازم نیست محتوای دروازه دار به اندازه محتوای سنگ بنای قطعی باشد . البته می تواند باشد . اما از آنجا که هدف از محتوای دروازه ای ایجاد ارتباط است . بنابراین تعداد بیشتری از محتوای کم تعریف شده می تواند در این هدف باشد.

تکامل محتوا نیاز به تولید منظم دارد . هدف از تکامل محتوا ایجاد آگاهی است . اگر مخاطبان بالقوه شما آگاه باشند که شما چنین کاری انجام می دهید ، ممکن است کنجکاو شوند که در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

کیفیت نوشتن محتوا در مورد تعادل کیفیت و کمیت با محتوای شما صحبت می کند.

این صحبت از تفاوت بین محتوا و روزنامه نگاری است.

هدف از تولید محتوا

هدف از بازاریابی محتوا ایجاد مخاطب و ترغیب آنها برای خرید چیزی است.

هدف از تولید محتوا برقراری ارتباط با یک مخاطب است . این محتوا هنوز برای تعداد زیادی از مخاطبان توزیع می شود.

ارزش محتوا

خود محتوا همان چیزی است که کاربر از آن ارزش می گیرد. بنابراین ، ” محتوا ” می تواند به اطلاعات ارائه شده از طریق رسانه ، نحوه ارائه اطلاعات و همچنین ویژگی های اضافه شده در رسانه تحویل آن اطلاعات ، اشاره داشته باشد . با این حال ، این رسانه بدون اطلاعات و تجربیات تشکیل دهنده محتوا ، برای کاربر نهایی هیچ ارزشی ندارد.

نمونه تولید محتوا

نکته طلائی تولید محتوا

نکته مهم دیگر در مورد محتوا ، به ویژه هنگامی که صحبت از نوشتن محتوای حرفه ای می شود ، ارزشی است که شما ارائه می دهید. تا زمانی که محتوای شما برای خوانندگان مفید نباشد ، برای شما یا برند شما مفید نخواهد بود.

نویسنده ، تهیه کننده یا ناشر منبع اصلی اطلاعات یا تجربیات ممکن است مستقیماً مسئول کل ارزشی باشد . که به عنوان محتوا در یک زمینه خاص بدست می آورند . به عنوان مثال ، ممکن است بخشی از یک مقاله اصلی (مانند یک عنوان از یک خبر) در یک صفحه وب دیگر نمایش داده شود . که نتایج موتور جستجوی کاربر را عناوین سایر نشریات خبری و تبلیغات مربوطه نشان می دهد.

مقداری که عنوان اصلی در این گروه از نتایج جستجو از موتور جستجو به عنوان یک رسانه دارد . ممکن است با ارزشی که در مقاله اصلی خود به عنوان محتوای پیام داشت ، بسیار متفاوت باشد.

همچنین محتوا منجر به تأثیرگذاری بر سایر افراد در ایجاد محتوای خود می شود . گاهی اوقات به گونه ای که نویسنده اصلی برنامه ریزی یا تصور آن را نکرده است . این ویژگی ، افزودن گزینه نوآوری کاربر در یک رسانه ، به این معنی است که کاربران می توانند محتوای خود را از محتوای موجود توسعه دهند . با استفاده مجدد از دوچرخه سواری مجدد در قالب کمی متفاوت ، بسیاری از محتوای رسانه های اجتماعی از این طریق بدست می آیند.

تولید محتوای سنتی

به طور سنتی ، محتوا از طریق ویرایشگران اخبار ، نویسندگان و سایر انواع سازندگان محتوا ویرایش و تنظیم می شد . با این حال ، همه محتوای اطلاعاتی به نویسندگی یا ویرایش خلاقانه نیاز ندارند . از طریق تحولات اخیر فن آوری ، فن آوری های جدید امکان حرکت فوری اطلاعات را از هر گوشه به هر نقطه به طور همزمان فراهم می کنند و باعث می شود کره زمین توسط یک فناوری الکتریکی به یک روستا منقبض شود . مانند تلفن های هوشمند و سنسورهای خودکار .

این فناوری های جدید می توانند وقایع را برای انتشار و تبدیل در هر مکان ضبط کنند . تا از طریق کانال های اینترنتی مختلف به طور بالقوه به مخاطبان جهانی دسترسی پیدا کنند.

تولید محتوا به انگلیسی

از این اطلاعات و تصاویر ثبت شده یا منتقل شده می توان به عنوان محتوا نام برد.

منابع اصلی محتوا

محتوا دیگر فقط محصولی از منابع معتبر نیست . فناوری جدید منابع اولیه محتوا را به راحتی در دسترس همه قرار داده است.

فناوری تولید و تحویل رسانه ممکن است با قالب بندی ، فیلتر کردن و ترکیب منابع اصلی محتوای مخاطبان جدید با زمینه های جدید ، به طور بالقوه ارزش محتوا را افزایش دهد .

بیشترین ارزش برای یک منبع محتوای معین برای مخاطبان خاص معمولاً از طریق بازسازی الکترونیکی محتوای پویا و در زمان واقعی همانند روندهایی است .

که به علاقه آن دامن می زند. تأکید کمتر بر ارزش ذخیره شده از محتوای ذخیره شده . برای استفاده احتمالی در شکل اصلی آن و تأکید بیشتر بر هدف گیری سریع ، استفاده مجدد و استقرار سریع باعث شده است . که بسیاری از ناشران و تولیدکنندگان رسانه عملکرد اصلی خود را کمتر به عنوان مبدع و بیشتر به عنوان مبدل محتوا ببینند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here