مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

رمز تلفن همراه زن و شوهر بهتر است از یکدیگر پنهان نباشد

مطالب پربازدید

رمز تلفن همراه زن و شوهر بهتر است از یکدیگر پنهان نباشدزن وشوهر باید این مسئله را بپذیرند که اگر پیش از ازدواج در برخی مسائل استقلال داشته اند بعد ازدواج درگیر تبعیت از یکدیگر می شوند و هرچیزی که مربوط به خانواده است (مثل رمز تلفن همراه زن و شوهر) حریم خانواده محسوب می شود نه مسائل شخصی.

 

مژگان نیکنام (روانشناس بالینی) در رابطه با پنهان کاری و رمز تلفن همراه زن و شوهر در گفتگویی با ایسنا گفت: ازدواج موضوع استقلال را در بسیاری از موارد تحت پوشش زندگی مشترک قرا می دهد و به نوعی همه فرایندهای زندگی زوجین درگیر یکدیگر می شود. براساس یک قاعده طلایی خانواده ها می توانند در صورت بروز مشکل در زمینه مسائل شخصی، مشکلات خود را رفع کنند.

قاعده طلایی خانواده:

بر اساس این قاعده طلایی، هر آن چیزی که مربوط به خانواده و مسائل خانواده است حریم خانواده و هر آن چیزی که مسائل خانواده را در بر نمی گیرد جزو مسائل شخصی محسوب می شود. در زمینه کدگذاری و رمز تلفن همراه زن و شوهر در زندگی مشترک به طور مثال اگر مردی با مادر خود در مورد مسائل دخترش صحبت کند با توجه به اینکه دختر جزو حریم خانواده محسوب می شودآ باید همسر از آن موضوع مطلع شود چراکه این مورد جزو حریم خانواده است.

مطالب پربازدید

زمانی که مردی با مادر خود در مورد مشکلات خواهرش صحبت می کند این مسئله حریم شخصی است که به خانواده مربوط نیست و لزومی ندارد که زن از آن مطلع باشدیا ممکن است پیام کاری برای مرد یازن ارسال شود که او علاقه نداشته باشد همسرش از آن مطلع باشد.

بنابراین بهتر است زوجین روی تلفن همرا خود رمزگذاری نکنند. زوجین می توانند رمزگذاری کنند اما بهتر است از رمز تلفن همراه یکدیگر باخبر باشندزیرا هیچیک از طرفین نباید از یکدیگر مسئله پنهانی در زمینه مسائل خانواده داشته باشند اما از نظر اخلاقی فرد مقابل نباید با دانستن رمز گوشی همسرش در بخش های مختلف تلفن همراه او سرک بکشد و موجب بروز سوء تفاهم و مشکل شود.

در زندگی مشترک نمی توان جداسازی و پنهان کاری کرد اما زوجین باید هر دو حریم های شخصی یکدیگر را رعایت کنند تا هیچیک از افرا دچار مشکل نشوند. زوجین باید در زندگی مشترک خود به این جمع بندی برسند که اگر در زندگی مشترک بخواهند مسائلی را از یکدیگر پنهان کنند طبیعتا شک و دلهره در زندگی آنها پدیدار می شود.

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا