مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
تناسب و زیبایی

توصیه های مهم برای شفافیت و براق شدن پوست و مو

مطالب پربازدید

شفافیت و زیبایی پوستامروزه زیبایی و داشتن پوستی براق و شفاف مختص خانم‌ها نیست و آقایان هم متوجه این مسئله شده‌اند که استفاده از ماسک‌های مختلف هیچ عیبی ندارد.

برای داشتن بدن و پوست و موی سالم و شفاف رعایت موارد زیر می تواند کمک کننده باشد:

ورزش منظم:

ورزش منظم به افزایش تعریق پوست منجر شده و اثر خوبی در نرم شدن پوست و پیشگیری از شکنندگی آن دارد و موجب بشاش‌تر و شفافتر شدن چهره می‌شود. همچنین ورزش خونرسانی به عضلات، بخصوص عضلات صورت را افزایش داده که موجب پاکسازی و سلامت پوست می‌شود. کسانی که ورزش می‌کنند، بعد از یک دوره به وضوح تاثیر آن بر پوست را دیده و به طور آشکاری رنگ پوست زیباتری خواهند داشت.

تغذیه سالم:

سلول‌های پوستی برای آنکه بتوانند مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند و برای داشتن غشای نرم به میزان زیادی مایعات نیاز دارند. از مواد غذایی مقوی و مفید برای پوست می‌توان به میوه‌ها و سبزیجات (همه‌ی میوه‌ها تقریبا به یک نسبت بر پوست تاثیر می‌گذارند) به خصوص لیمو ترش، کیوی، پرتقال و اسفناج، تنقلاتی مانند تخمه آفتابگردان، بادام و پسته (به مقدار مناسب نه بیش از حد) و مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند مرغ، ماهی و انواع لوبیا استفاده کنید. از همه مهمتر اینکه بهتر است روزی هشت لیوان آب مصرف شود.

استفاده از کرم مرطوب کننده:

کرم مرطوب کننده یکی از لوازم مراقبتی پوست است که هر فردی باید از آن استفاده کند. کرم‌های مرطوب کننده باید حاوی ترکیبات رطوبت رسان (مانند گلیسیرین، سوربیتول و… که آب لازم را به سطح و لایه‌های عمقی پوست می‌رساند)، ترکیبات رطوبت نگهدار (که نمی‌گذارند آب پوست بخار شده و از بین برود) و ترکیبات احیا کننده پوست (ترکیب‌هایی مانند سرامید، مونولورین و اسیدلینولئیک که معمولاً با مواد دیگری ترکیب شده و باعث می‌شوند رطوبت پوست حفظ شود) باشند. استفاده از مرطوب کننده برای پوست بدن و صورت باعث بهبود وضعیت پوستی می‌شود.
البته مواردی مانند دوری از استرس و دخانیات و خواب کافی نیز می‌توانند تاثیرات زیادی روی پوست بگذارند، اما این سه کار از اساسی‌ترین کار‌های اولیه برای مراقبت از پوست هستند.
همچنین با استفاده از ماسک‌های خانگی براق کننده بدن کمک دو چندان به پوست خود کرده و به شفافیت آن بیفزایید. در ادامه به چند نمونه از این ماسک ها اشاره می کنیم:

 ۱. ماسک براق کننده صورت

  • برای اینکه پوستی نرم، براق و تمیز داشته باشید ابتدا صورت خود را بخور دهید، سپس روغن زیتون خالص روی پوست مالیده و به مدت ۷ دقیقه ماساژ دهید. برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود، هر ۴ تا ۵ روز یک بار این کار را تکرار کنید.
  • یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند، سپس آن را روی پوست تان بمالید. بگذارید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. این ماسک علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می‌کند، برای از بین بردن جوش‌های صورت هم موثر است.
  • یک چهارم قاشق غذاخوری زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری شیر به خوبی مخلوط کنید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید.

 

۲. ماسک براق کننده مو

  • لیمو یا پرتقال با شیر: اول آب یک عدد لیم یا پرتقال را گرفته بعد با شیر مخلوط کنید. مو‌ها را کاملا با ماسک بپوشانید و روی سر کلاه مخصوص مو بگذارید. نیم ساعت صبر کنید و سپس آن را بشویید.
  • مایونز: نصف فنجان مایونز را با دو قاشق غذاخوری عسل (در صورت نبود از آب استفاده کنید) مخلوط کنید. این ماسک را هم می‌توانید بر روی مو و هم پوست بدن گذاشته و بعد از نیم ساعت به حمام بروید.
  • برای تهیه این ماسک به یک عدد موز، یک عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری عسل و نصف لیوان ماءالشعیر ساده نیاز دارید. همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. پس از یکدست شدن مواد، آن‌ها را روی مو‌ها مالیده و دو ساعت بگذارید بماند. در آخر، با آب گرم بشوئید. این ماسک را هر هفته یک بار روی مو‌های خود بمالید تا نتیجه بگیرید.

۳. ماسک براق کننده بدن

  • همانطور که می‌دانید، ماست خواص فوق‌العاده‌ای برای زیبایی دارد و یکی از آن‌ها رفع تیرگی پوست بدن است. روزی دوبار مقداری ماست را به قسمت‌های تیره پوست بزنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، می‌توانید کمی شیر یا آب لیموترش نیز به آن اضافه کنید.
  • آب گازدار غنی از ریزمغذی‌هایی مثل کلسیم، منیزیم و بی‌کربنات است و به پاک شدن آلودگی‌ها از روی پوست و افزایش جریان خون کمک می‌کند و باعث روشن شدن پوستتان میشود. توجه کنید که آب گازدار برای شستشوی روزانه پوست مناسب نیست زیرا به شدت محرک است. استفاده از آن بیش از یک بار در هفته پیشنهاد نمی‌شود.
  • ماسک خیار می‌تواند به طور طبیعی طی یک دوره زمانی استفاده لطافت بیشتر و رنگ روشن‌تر را به پوست دست‌ها و پا‌های شما هدیه کند. ویژگی‌های روشن کننده پوست خیار می‌توانند به خلاص شدن از شر رنگ برنزه ناخوشایند پوست کمک کنند.
  • با پد یا پنبه، روزی دوبار شیر را به قسمت‌های تیره بدنتان زده و زمانی که خشک شد آن را بشویید.
البته توجه کنید که در صورت بروز حساسیت استفاده از هر کدام از موارد بالا باید متوقف شود.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا