مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار پزشکی

استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث رشد غیر عادی استخوان های جمجمه می شود

مطالب پربازدید

رشد غیرعادی استخوان های جمجمه

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا، استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث رشد غیرعادی استخوان‌های جمجمه و سردردهای مزمن می شود.

این تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که بیش از حد از گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنند، به دلیل این که سرشان را زیاد به سمت پایین نگه می‌دارند استخوان‌های پشت جمجمه آن‌ها بیش از حد بزرگ شده و مبتلا به سردردهای مزمن می شوند.

بزرگ شدن استخوان پشت جمجمه

سردردهای مزمن به علت بزرگ شدن استخوان های پشت جمجمه گریبانگیر افراد می شود و مشکلات عدیده دیگری را نیز در پی دارد. آمارهای کشور استرالیا نشان می دهد که بیش از ۴۰ درصد از جوانان استرالیا با این مشکلات درگیر بوده اند.استفاده زیاد از تلفن همراه باعث رشد غیر عادی استخوان های جمجمه می شود

متاسفانه این عارضه و بیماری که در اصطلاح پزشکی، استئيت‌ دفورمانس‌ نامیده می شود يك‌ بيماري‌ استخواني‌ با پيشرفت‌ تدريجي‌ است كه‌ در آن تخريب‌ استخواني‌ و بازسازي‌ استخواني‌ بيش‌ از حدطبيعي‌. توامان انجام می شود و با اینکه سرطانی نیست، ولی می تواند عوارض دیگری را به بار بیاورد.

مطالب پربازدید

استفاده بیش از حد از تلفن همراه

در صورت پیشرفت این بیماری عوارضی مانند انحناي‌ ستون‌ فقرات‌ كه‌ اعصاب‌ حسي‌ را تحت‌ فشار قرار مي‌دهد دور از انتظار نیست و نیز اختلال‌ بينايي‌ يا شنوايي‌ در اثر فشار آوردن‌ ناحيه‌ درگير جمجمه‌ بر مغز، فشار خون‌ بالا، سنگ کلیه، نقرس و  نارسايي‌ احتقاني‌ قلب‌ در اثر افزيش‌ فشار بر قلب‌ ناشي‌ از افزايش‌ قابل‌ ملاحظه‌ جريان‌ خون‌ در استخوان‌هاي‌ مبتلا مشاهده شده است.

با اینکه علائم اين‌ بيماري‌ قابل تسکین و کنترل میباشد ولی در حال‌ حاضر این بیماری غيرقابل‌ درمان محسوب‌ مي‌گردد. با این حال، تحقيقات‌ علمي‌ درباره‌ علل‌ و درمان‌ اين‌ اختلال‌ ادامه‌ دارد و اين‌ اميد وجود دارد كه‌ درمان‌هايي‌ مؤثر و نهايتاً علاج‌بخش‌ ارايه‌ گردد.

گفتنی است که با این که این تحقیقات درسال ۲۰۱۶ و با استفاده از اشعه ایکس صورت گرفته است، اطلاعات آماری استرالیا در سال ۲۰۱۸ حاکی از آن می باشد که بیش از ۴۰ درصد از جوانان استرالیا با این مشکلات درگیر بوده اند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا