مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار پزشکی

تاثیر مصرف گوشت سفید بر افزایش کلسترول، مثل گوشت قرمز است

مطالب پربازدید

گوشت سفیدبر اساس تحقیقات محققان بیمارستان کودکان آمریکا (بیمارستان اوکلند) در مورد تاثیر مصرف گوشت سفید بر افزایش کلسترول، مصرف گوشت قرمز و سفید، تقریبا بطور یکسان باعث افزایش کلسترول می شود.

به نقل از مجله Clinical Nutrition تا کنون عموم مردم اینگونه تصور می کردند که مصرف گوشت سفید چون دارای چربی اشباع کمتری  نسبت به گوشت قرمز است، برای سلامت قلب مفیدتر است در حالی که بر اساس تحقیقات محققان، گوشت سفید و گوشت قرمز هر دو به یک اندازه باعث افزایش کلسترول بد خون (LDL) و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. کلسترول بد خون (LDL) می‌تواند باعث انسداد عروق شده و ریسک خطر سکته و حمله قلبی را افزایش دهد.

از سال‌ ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بر روی بیش از ۱۰۰ مرد و زن ۲۱ تا ۶۵ ساله سانفرانسیسکویی که در وضعیت سلامتی کامل بودند مطالعاتی انجام شد. ضمن اینکه این افراد در طول مدت تحقیق از مصرف الکل منع شدند، به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول چربی اشباع شده (از کره گرفته تا انواع غذاهای پرچرب) مصرف کردند و گروه دوم غذاهای حاوی چربی اشباع کم مصرف کردند.

این دو گروه با سه رژیم غذایی برای مدت چهار هفته مورد آزمایش قرار گرفتند: رژیم غذایی گوشت قرمز، رژیم غذایی گوشت سفید و رژیم غذایی بدون گوشت. در رژیم غذایی گوشت قرمز، گوشت گاو و در رژیم غذایی گوشت سفید، گوشت مرغ گنجانده شده بود.

مطالب پربازدید

نتایج تحقیق محققان اینگونه بود که تاثیر مصرف گوشت قرمز و سفید بر افزایش کلسترول مشابه و تقریبا یکسان است. توصیه به محدود کردن مصرف گوشت قرمز و جایگزینی آن با گوشت سفید فقط به خاطر تاثیرات آنها روی کلسترول خون نیست بلکه دیگر اثرات مصرف گوشت قرمز نیز می‌تواندکه می تواند به بیماری قلبی منجر شود باید با جزئیات و دقت بیش از پیش  تحت مطالعه و بررسی قرار گیرد.

بنا بر توصیه انجمن قلب آمریکا، از کل کالری مورد نیاز روزانه تنها پنج الی شش درصد باید از چربی اشباع تأمین شود و برای اینکه کلسترول بد خون بالا نرود باید از غذاهای سالم استفاده کرد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا