مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار پزشکی

هشدار در مورد شیوع جهانی عفونت قارچی ناشناخته به نام Candida auris

مطالب پربازدید

عفونت های مقاوم به دارومتخصصان علوم پزشکی آمریکا هشدار داده‌اند که یک نوع عفونت قارچی (Candida auris) که در برابر دارو مقاوم است به تهدید جدی برای سلامت عمومی جهان است.

این میکروب (کاندیدا آریس) افرادی را که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند، تهدید می‌کند و به تدریج در حال گسترش است. از پنج سال گذشته تا کنون این عفونت خرناک در بخش نوزادان بیمارستان‌های ونزوئلا و بیمارستانی در اسپانیا مشاهده شده و در هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و ایلی‌نوی مشاهده شده است.

به گفته کارشناسان، کاندیدا آریس عفونتی سخت و جدی است زیرا در برابر داروهای ضد قارچ مقاوم است و نمونه‌ای جدید از خطراتی است که سلامت عمومی را تهدید می‌کنند.

عفونت‌های مقاوم به دارو و از جمله این عفونت خطرناک منجر به فوت تمام افراد نمی‌شوند بلکه بیشتر برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند (نوزادان، میانسالان، افراد سیگاری، مبتلایان به دیابت و افراد مبتلا به اختلال‌های خود ایمنی) خطرآفرین هستند.

مطالب پربازدید

با این حال به گفته محققان و متخصصان اگر داروهای جدیدی برای مقابله با اینگونه عونت ها کشف و تولید نشود خطر شیوع عفونت‌های مقاوم به دارو در میان افراد سالم نیز رو به گسترش خواهد بود و در سال ۲۰۵۰ میلادی حدود ۱۰ میلیون نفر در جهان ممکن است بر اثر ابتلاء به انواع عفونت‌های مقاوم به دارو جان خود را از دست بدهند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا