مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار پزشکی

کلاهبرداری از بیماران با عنوان «نقشه برداری از مغز»

مطالب پربازدید

نقشه برداری از مغزرئیس پنجمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز گفت: شاهدیم برخی از افراد پزشک و غیر پزشک با ادعاهای عجیب و بدون آگاهی از علم، برای انجام نقشه برداری از مغز از بیماران هزینه می گیرند.

 مجتبی زارعی عنوان کرد: به طور مثال برخی از این کلاهبرداران اعلام کرده اند که با استفاده از نقشه برداری مغز می‌تواند پارکینسون را سریع‌تر تشخیص و درمان کنند؛ در حالی که این موضوعات به هیچ عنوان حقیقی نیست و نوعی کلاهبرداری به شمار می‌رود.

رئیس پنجمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران با بیان اینکه نقشه برداری مغزی مجموعه‌ای از تکنولوژی های جدید است که کمک می‌کند مسائل مغز را در حالت بیماری و طبیعی بهتر درک کنیم، افزود: در حال حاضر نقشه برداری مغز شامل فعالیت های تحقیقی است و نه بالینی و این مسئله می‌تواند در کمک و تشخیص درمان بیماری‌ها در آینده موثر واقع شود.

زارعی در ارتباط با برگزاری پنجمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران اظهار داشت: این همایش هفتم تا نهم مهرماه سال جاری در سالن همایش های بین المللی شهید بهشتی تهران همچون سال های قبل برگزار می‌شود که همه علاقه مندان در رشته‌های مهندسی، پزشکی، روانشناسی و سایر رشته‌های وابسته می توانند در این همایش شرکت می کنند و از جدیدترین دستاورد ها در حوزه نقشه برداری مغز بهره مند شوند.

مطالب پربازدید

وی با اشاره به حضور صاحب نظران و اساتید برجسته داخلی و خارجی در پنجمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران گفت: تعامل و ارتباط میان علاقه‌مندان با افراد سرآمد در حوزه نقشه برداری مغز در داخل و خارج از کشور از اهداف اصلی برگزاری این همایش است. همچنین ایجاد فرصت برای دانشجویان و محققین جوانی که می خواهند در این زمینه فعالیت کرده و خود را معرفی کنند.

رئیس پنجمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز  ایران در پاسخ به اینکه چرا وزارت بهداشت تاکنون نظارت و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام نداده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تصمیم های اتخاذ شده در مورد مسایلی که به نوعی نفع مالی دارند همچون تعرفه ها، داروها، تجهیزات پزشکی بیشتر تابع نیروی های لابی و فشار است تا اصول علمی. طبعا تا زمانی که افراد ذینفع بر روی مسایلی که خود از آن نفع می برند تصمیم می گیرند نمی توان امیدی به حلل مسایل سلامت داشت.

زارعی با اشاره به اینکه طب اگر ملی باشد همچون طبی که در کشورهای اروپایی اجرا شده و دیگر پزشک از بیمار پولی به صورت مستقیم دریافت نکند چنین مسائل و مشکلاتی را شاهد نخواهیم بود عنوان کرد: در صورتی که پزشک به طور مستقیم از بیمار پول دریافت کند و تعداد ویزیت و جراحی مبنای در آمد پزشکان باشد کیفیت خدمات سلامت همیشه قربانی کمیت خواهد شد و به این ترتیب هم سر ملت کلاه می رود و هم سر دولت. همانطور که عملا طرح تحول سلامت با وعده های بزرگ اما برنامه ریزی و مدیریت ضعیف دولت را به مرز ورشکستگی کشانید در حالیکه برای برخی از ساده ترین دارو ها بیماران از داروخانه ای به داروخانه دیگر سرگردان هستند، بیمارستان ها قادر به پرداخت به پزشکان و پرستاران نیستند، و بیمه ها از پس پرداخت به دولت بر نمی آیند. در چنین سیستمی هیچ کس راضی نیست.

منبع: مهر

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا