مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

ترامپ راضی شد به جای دیوار بتنی، حصار فولادی بکشد!

مطالب پربازدید

ترامپترامپ، از مذاکرات سازنده مایک پنس، معاون خود با نمایندگان کنگره بر سر احداث حصار فولادی به جای دیوار بتونی در مرزهای جنوبی این کشور خبر داد.

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «مایک پنس و گروهش امروز دیدار سازنده‌ای با نمایندگان شومر و پلوسی داشتند. درباره امنیت مرزها جزئیات زیادی مورد گفتگو قرار گرفت. ما در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک حصار فولادی به جای دیوار بتونی هستیم. هر دو مستحکم و غیر قابل نفوذ هستند. راه حل خوبی است و در آمریکا ساخته می شود.»

دولت فدرال آمریکا از 22 دسامبر سال گذشته میلادی (به مدت بیش از 2 هفته) در پی خودداری ترامپ از امضای لایحه بودجه به تعطیلی کشانده شد. ترامپ می گوید تا زمانیکه در لایحه بودجه ملبغ موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی (5 میلیارد دلار) در نظر گرفته نشود، آن را امضا نخواهد کرد.

این در حالی است که کنگره تاکنون دربرابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه‌ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ 1.3 میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند. آنها تأمین امنیت مرزی را ضروری می‌دانند، اما معتقدند ساخت دیوار مرزی هدر دادن پول خواهد بود. هرگونه توافقی بر سر بودجه، برای اجرایی شدن باید هم در کنگره تصویب شود و هم به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا