مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

مجاهدین خلق در آلبانی چه فعالیت هایی می کنند؟

مطالب پربازدید

مجاهدین خلقروزنامه ایندیپندنت جزئیاتی از تشکیلات سازمان‌یافته مجاهدین خلق در آلبانی و فعالیت‌هایشان علیه جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.

مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین)، در داخل خاک آلبانی، یکی از کشورهای حوزه بالکان، یک کشور با قوانین خودش ساخته است. این گروهک در زمینی به مساحت 340 هزار متر مربع (34 هکتار) بر دامنه یک کوه در آلبانی، یک منطقه به شدت امنیتی ایجاد کرده است و با خرج پول‌های هنگفت، یک شبکه مخابراتی به راه انداخته و به منظور تأثیرگذاری بر مباحث مربوط به ایران (در سطح بین‌الملل) عملیات اطلاعاتی گمراه‌کننده را سازماندهی می‌کند. آنها در خاک این کشور، کشوری جداگانه تشکیل داده‌اند و قوانین خودشان را در آن اجرا می‌کنند.

 

در گزارش ایندیپندنت آمده است: انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 میلادی، نگرانی بیشتر مردم جهان را به دنبال داشت، اما سرکردگان منافقین به جشن و شادمانی پرداختند. گویی مجلس عروسی بود (اشاره دارد به روزهای پس از راهیابی ترامپ به کاخ سفید). انتخاب ترامپ باعث شد تا این گروه بتواند در کمپ جدید به فعالیت‌های خود ادامه دهد. آنها بسیار خوشحال بودند.

مطالب پربازدید

در ادامه گزارش نیز به قرارگاه اشرف که در بیابانی در خاک عراق و نزدیک مرزهای ایران قرار داشت، اشاره شده و آمده است در این کمپ ده‌ها خودروی زرهی و جنگنده مستقر شده بود و این پادگان تا مدت‌ها تهدیدی برای ایران محسوب می‌شد.

به نوشته ایندیپندنت، سرنوشت منافقین سال 2003 میلادی با سرنگونی صدام تغییر کرد. منافقین پس از روی کار آمدن سیاستمداران و دولت جدید در عراق وادار به ترک پادگان اشرف شدند. پس از مدتی قرارگاه اشرف به تصرف نیروهای سازمان بدر درآمد و از لوث عناصر این گروهک ترورستی پاکسازی شد. اعضای این گروهک تروریستی سپس به «کمپ لیبرتی» در منطقه تحت کنترل نیروهای آمریکایی و نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد تغییرمکان دادند. سال 2013 میلادی، در پی فشارهای مقامات عراقی برای خروج منافقین از این کشور، آمریکا در نهایت مجبور شد سران آلبانی را به پذیرش عناصر این گروهک تروریستی متقاعد کند.

آلبانی ضمن تظاهر به اینکه پذیرش اعضای منافقین اقدامی بشردوستانه است، برای دویست تن از عناصر این گروهک تروریستی اجازه اقامت در این کشور را صادر کرد. اقدام مقامات آلبانی در پذیرش این دویست نفر در نهایت به اسکان کامل تشکیلات منافقین در این کشور منتهی شد. در ابتدا عناصر منافقین در آپارتمان‌های خالی در سطح تیرانا مستقر شدند و فعالیت‌های مشکوک و پنهانی خود را آغاز کردند.

با انتخاب ترامپ و روی کار آمدن جان بولتون و رودی جولیانی در دولت جدید آمریکا، شرایط منافقین بهتر شد. از سوی دیگر، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز همزمان زمام امور را در عربستان سعودی در دست گرفت. بن سلمان به دنبال متحدانی برای مقابله با ایران بود.

ژوئیه سال 2017 میلادی، همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دولت ترامپ، گروهک تروریستی منافقین به طور ناگهانی شروع به خرید زمین در نزدیکی شهرک مانزا کرد. مانزا بین تیرانا، پایتخت آلبانی و دریای آدریاتیک قرار دارد.

مطالب پربازدید

طبق گفته یک خبرنگار تحقیقی آلبانیایی به نام «جرگی تاناسی»، گروهک منافقین در ابتدا با پرداخت 13 میلیون دلار به خرید 200 هزار متر مربع از اراضی نزدیک شهرک مانزا اقدام کرد. این گروهک از آن تاریخ تاکنون، 140 هزار متر مربع دیگر به املاک خود افزوده است. بر اساس اظهارات این خبرنگار، گروهک منافقین همچنان به خرید ملک در آلبانی ادامه می‌دهد و قبوض سنگین آب، برق و اینترنت را به صورت نقدی (!) پرداخت می‌کند. عناصر این گروهک تروریستی بیشتر خریدهای خود را با پول نقد و دلارهای بسیار نو و تانخورده انجام می‌دهند و از مراجعه به بانک و صرافی‌ها خودداری می‌کنند تا ردّی از مبادلات مالی از خود به جا نگذارند. این خبرنگار می‌افزاید: آنها قبض‌های خود را به‌موقع پرداخت و از مغازه‌های کوچک خرید می‌کنند. آنها همیشه پول نقد پرداخت می‌کنند و از کارت‌های باتکی استفاده نمی‌کنند. آنها از خود ردّی به جا نمی‌گذارند.

این خبرنگار در تحقیقات خود متوجه شده است که منافقین از یک شرکت آلبانیایی 1700 دستگاه رایانه لنوو و مانیتور خریداری کرده‌اند. با پرداخت پول‌های هنگفت، سرویس‌های اینترنت بسیار پرسرعت خریداری و اجازه رسمی را از مقامات آلبانی برای نصب آنتن بر بالای کوه داجتی که مشرف به شهر تیراناست، دریافت کرده‌اند. در واقع منافقین برای خود یک شبکه مخابراتی راه‌اندازی کرده‌اند.

یک شرکت خصوصی آلبانیایی مسئول تأمین امنیت اردوگاه منافقین است و نیروهای مسلح را در شیفت‌های 6 ساعته مأمور مراقبت از این اردوگاه کرده است.

به نظر می‌آید سران مجاهدین خلق با مقامات ارشد دولت آلبانی روابط نزدیکی دارند.
اردوگاه آلبانی که به پادگان اشرف 3 معروف است، دارای چندین بخش است. شمالی‌ترین بخش آن متعلق به مریم رجوی است که در فرانسه سکونت دارد و تنها گاهی به این اردوگاه سر می‌زند. کارگران نیز که اکثر آنها را مردان تشکیل می‌دهند در جنوبی‌ترین بخش این اردگاه اسکان داده شده‌اند و با حصار و ایست‌های بازرسی از دیگر اعضا جدا شده‌اند.

حسن حیرانی، عضو سابق منافقین اردوگاه اشرف 3 را به مزرعه حیوانات تشبیه می‌کند (اشاره دارد به کتاب جورج اورول با همین عنوان) زیرا این گروهک تشکیلاتی منزوی است که به صورت دیکتاتوری اداره می‌شود.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

به نظر می‌آید منافقین بیشتر روزهای خود را در جنگ در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند تا این‌طور وانمود کنند که دارای محبوبیت هستند. در حالی که در واقعیت هیچ محبوبیتی ندارند. آنها ساعت‌های طولانی را در توئیتر برای حمله به طرفداران نظام ایران یا مخالفان تشکیلات منافقین صرف می‌کنند.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا