مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

معترضان فرانسوی به منزل سخنگوی دولت فرانسه حمله کردند

مطالب پربازدید

جلیقه زردهای فرانسهشبکه تلویزیونی العربیه از هجوم معترضان خشمگین فرانسوی به منزل سخنگوی دولت فرانسه خبر داد.

 

«بنجامین گریووکس»، سخنگوی دولت فرانسه، روز جمعه پس از اولین نشست کابینه این کشور در سال جدید میلادی گفته بود: «کسانی که همچنان به اعتراضات ادامه می‌دهند، مخالفانی هستند که خواهان قیام و سرنگونی حکومت هستند». گریووکس از مردم فرانسه خواست تا به جای آمدن به خیابان‎‌ها در مناظره‌های ملی که در هفته‌های آینده در تمامی مناطق این کشور برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

 

مطالب پربازدید

اعتراضات جنبش موسوم به جلیقه‌زردها در فرانسه از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ و به دنبال اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور آغاز شد. به دنبال گسترش این اعتراضات به شهرهای مختلف فرانسه و به خشونت کشیده شدن آنها، دولت مکرون موقتا برنامه افزایش مالیات بر سوخت را کنار گذاشت. با وجود این، تظاهرات جلیقه‌زردها در فرانسه در اعتراض به برنامه دولت مکرون، کاهش استانداردهای زندگی و افزایش نابرابری‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

همچنین بنا به گزارشها، در هشتمین شنبه اعتراضی جنبش جلیقه زردها، دست‌کم ۲۵هزار نفر در خیابانهای فرانسه دست به تظاهرات زدند و در پی درگیری میان نیروهای پلیس و مردم معترض، چندین خودرو در پاریس به آتش کشیده شد. پلیس برای متفرق‌کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

جلیقه‌زردها شنبه هر هفته در سراسر فرانسه دست به تظاهرات می‌زنند. به گفته سخنگوی دولت فرانسه تاکنون در اعتراضات جلیقه زردها در شهرهای فرانسه، 10 نفر کشته و بیش از 4 هزار نفر نیز بازداشت شده‌اند. این اعتراضات همچنین زخمی شدن بیش از هزار نفر را در پی داشته است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا