مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

کاترین استیوارت: ترامپ شبیه کوروش کبیر است

مطالب پربازدید
ترامپ و کوروش کبیرکاترین استیوارت، نویسنده متخصص در فعالیت‌های سیاسی مسیحیان انجیلی و گروه‌های مذهبی، حکمرانی دونالد ترامپ را به زمامداری کوروش، یکی از پادشاهان ایران باستان شبیه می‌داند و طی یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز، دلیل تشبیه ترامپ به کوروش را توضیح می دهد:.
«در ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای (آمریکا)، هزاران تئاتر، فیلم “پیشگویی ترامپ” را پخش کردند که داستان مارک تیلور را تشریح می‌کند. تیلور آتش‌نشان سابقی است که ادعا می‌کند خدا در سال ۲۰۱۱ به او گفته بود که دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری انتخاب خواهد شد. در یک لحظه حساس فیلم، دقیقا بعد از اینکه بازیگر نقش تیلور در نور درخشنده یک تجلی محو می‌شود، او یک کتاب مقدس را بدست می‌گیرد و چهل و پنجمین فصل کتاب اشعیا را باز می‌کند. فصلی که انتصاب کوروش توسط خدا را توصیف می‌کند. در صحنه بعد، صدای آقای ترامپ را در مصاحبه با برنامه “باشگاه ۷۰۰”، یک برنامه تلویزیونی محبوب مسیحی، می‌شنویم.»
لانس والانو، نویسنده انجیلی و سخنرانی که در فیلم حضور داشت، گفت: «معتقدم که چهل و پنجمین رئیس‌جمهور (ترامپ) به مثابه کوروش فصل ۴۵ اشعیا است.» که دیوار‌های شکننده‌ای که ما را از فروپاشی فرهنگی جدا می‌کند را اعاده خواهد کرد.
کوروش، در قرن ششم قبل از میلاد زاده شد و یکی از نخستین پادشاهان ایران باستان است. فصل ۴۵ کتاب اشعیا، از کوروش به خاطر آزادسازی یهودیانی که در بابل اسیر بودند، تمجید می‌کند. به گفته استیوارت، کوروش نمونه‌ای از یک غیرمومن است که به عنوان ناجی مومنان از سوی خدا تعیین می‌شود. تشبیه چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا به یک پادشاه مقتدر خاورمیانه‌ای یک امر حاشیه‌ای نیست. فیلم “پیشگویی ترامپ” با کمک اساتید و دانشجویان دانشگاه لیبرتی تهیه شده که رئیس آن، جی فال‌ول، در جلب حمایت انجیلی‌ها از ترامپ نقش مهمی ایفا کرد.
به گفته وی،تقریبا همیشه خلاصه کلام بسیاری از فعالیت‌های ملی گرایان مسیحی به این عقیده ختم می‌شود که ترامپ معجزه‌ای است که مستقیما از آسمان نازل شده تا ملت را به پروردگار بازگرداند. استیوارت در این کنفرانس‌ها شنیده است که مخالفت با ترامپ به مثابه مخالفت با خداوند است.

مطالب پربازدید
منبع
فرارو
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا