مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

کروناویروس جدید کشنده تا کنون 41 تن را به کام مرگ کشانده است

مطالب پربازدید

کروناویروس جدید کشندهبا اینکه حداقل 10 شهر چین برای جلوگیری از سرایت و واگیری کروناویروس جدید کشنده قرنطینه شده و اقدامات بهداشتی زیادی انجام شده، اما تعدا مبتلایان به این ویروس کشنده از مرز 1000 نفر گذشه و 41 تن را نیز به کام مرگ کشانده است.

بنا به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، تمام مبتلایانی که در استان هوبی جان خود را از دست دادند اهل شهر ووهان هستند که محل پیدایش و انتشار این ویروس کشنده است.

بر اساس آمار دولتی چین تعداد مبتلایان به این ویروس در کل جهان به 1126 نفر رسیده و 41 تن نیز به کام مرگ کشیده شده اند. در پی انتشار این ویروس در سطح جهان، کشورهای مختلف ورود اتباع چینی را به کشور خود محدود کرده اند. کشورهایی که تا کنون به این ویروس مبتلا شده اند عبارتند از: فرانسه و سنگاپور (3 نفر)، تایلند (5 نفر)، آمریکا و ویتنام (2 نفر)، نپال (1نفر)، ژاپن و کره جنوبی.

کروناویروس جدید کشنده نوعی ویروس است که در مبتلایان علائمی شبیه ذات الریه شدید ایجاد می کند و می تواند از سرماخوردگی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی بروز کند.

مطالب پربازدید

این ویروس کشنده هم از طزیق تماس و هم از طریق تنفس منتقل می شود و همین موضوع کنترل و پیشگیری از انتقال بیماری را دشوار می کند.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا