مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

بیانیه ترامپ در پاسخ به حملات موشکی ایران به پایگاه هوایی آمریکا

مطالب پربازدید

بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از حملات موشکی ایران به بزرگترین پایگاه هوایی‎اش در عین الاسد عراق، اولین واکنش خود را نشان داد و گفت: همه چیز خوب است، موشک هایی از طرف ایران به دو پایگاه نظامی ما واقع در عراق شلیک شده است. بررسی تلفات و خسارات در حال حاضر در حال انجام است. تا الآن همه چیز خوب بوده، ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم، فردا صبح بیانیه ای صادر می کنیم.

بیانیه ترامپ، 17:30، پاسخ ترامپ، حمله موشکی

بیانیه امروز ترامپ که قرار بود در ساعت 19:30 به وقت تهران صادر شود، بشرح زیر می‎باشد:

تا وقتی که من رئیس جمهور ایالات متحده باشم، ایران هرگز اجازه نخواهد داشت که یک سلاح هسته ای داشته باشد.

مردم آمریکا باید شاکر و خوشحال باشند که هیچ آمریکایی ای در حمله دیشب آسیب ندیده. ما هیچگونه تلفاتی را متحمل نشدیم و همه سربازان ما ایمن هستند و تنها آسیب مختصر و حداقلی به پایگاه های نظامی ما وارد شده.

مطالب پربازدید

نیروهای بزرگ آمریکایی ما برای همه چیز حاضرند. بنظر می‎رسد که ایران دارد پا پس می‎کشد.

بخاطر اقدامات پیشگیرانه ما هیچ آمریکایی یا عراقی دیشب جانش را از دست نداد، چون نیروها را پراکنده کردیم و سیستم هشدار اولیه ای که خیلی خوب عمل کرد. من احترام می‎گذارم به نظامیان آمریکا و خانواده های آنها.

ایران بزرگترین حامی تروریست در جهان است و به دنبال سلاح هسته ای بوده تا جهان متمدن را تهدید کند که ما هرگر این اجازه را نخواهیم داد.

اقدامات قاطع تروریستی

ما هفته گذشته اقدامی قاطع را انجام دادیم تا یک تروریست بی‎رحم را از تهدید جان آمریکایی ها باز داریم. به دستور من نیروهای متحده بزرگترین تروریست جهان را از بین بردند. ایشان به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه، شخصا مسئول برخی از وحشتناک‎ترین جنایات اتفاق افتاده بود، او نیروهای تروریستی ازجمله حزب الله را آموزش می‎داد، حملات تروریستی را علیه اهداف غیر نظامی انجام داده و به آتش جنگ‎های مرگبار داخلی در سراسر منطقه هیزم می‎ریخت، کارگزاری بمب های کنار جاده ای که موجب معلولیت، آسیب دیدن و کشتن قربانیانش می‎شد را مسئولیت داشت.

ایشان اخیرا حملاتی را به نیروهای آمریکایی انجام داده بود که چندین نیروی نظامی آسیب بدی دیدند و یک نفر کشته شد. ایشان همچنین برنامه ریزی حملات به سفارت بغداد را انجام داده بود و در روزهای اخیر برنامه داشت که به اهداف آمریکایی حمله کند اما ما او را متوقف کردیم. دست سلیمانی آغشته به خون آمریکایی ها و ایرانیان بود و باید مدتها پیش از بین می‎رفت.

مطالب پربازدید

سردار سلیمانی

با از بین بردن سلیمانی، ما پیام نیرومندانه ای را فرستادیم و گفتیم که اگر برای جان خودتان و دیگران ارزش قائل هستید، جان دیگران را تهدید نکنید و در پاسخ به تجاوزگری ایران، تحریم های اقتصادی بیشتری را بلافاصله به ایران اعمال خواهیم کرد. این تحریم های قوی تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر ندهد پابرجا خواهد ماند.

در ماه‎های اخیر، ایران در آب‎های بین المللی کشتی ها را توقیف کرده و پهپاد آمریکایی را سرنگون کرده، و همچنین از سال 2013 تا الان، 150 میلیارد دلار ازجمله 1.8 میلیارد دلار پول نقد را دریافت کرده و بجای تشکر از آمریکا فریاد مرگ بر آمریکا سردادند. درواقع روزی که این توافق (برجام) امضا شد، فریاد مرگ بر آمریکا می‎دادند و بعد، رفتند و پول بدست آورده از این توافق را هزینه کارهای تروریستی در یمن، لبنان، سوریه، عراق و افغانستان کردند. موشک‎هایی که دیشب بسوی ما و هم‎پیمانان ما پرتاب شد، از پولی که دولت قبلی آمریکا تامین کرده بود پرداخت شد.

جمهوری اسلامی ایران

رژیم ایران، مردم خودش را با بیرحمی سرکوب می‎کند و اخیرا 1500 نفر را در اعتراضاتی که در سراسر کشور اتفاق افتاد به قتل رساند.

برجام، بزودی باطل شده و به ایران راه سریعی را برای دستیابی به سلاح هسته ای ارائه می‎دهد. ایران باید از جاه‎طلبی های هسته ای و حمایتش از تروریسم دست بردارد. زمان آن رسیده که بریتانیا، آلمان، روسیه، فرانسه و چین، این واقعیت را درک کنند.

آنها الان باید از آنچه از برجام باقی مانده بیرون بروند و باید باتفاق کار بکنیم تا یک توافق تازه ای را با ایران بدست بیاوریم که جهان را محلی ایمن تر و صلح آمیز تر می‎کند. ما باید یک توافقی بدست بیاوریم که اجازه بدهد ایران پیشرفت کرده و شکوفا بشود و از استعدادهای بالقوه دست نخورده اش بهره برداری کند. ایران می‎تواند یک کشور بسیار بزرگی باشد. صلح و ثبات تا زمانی که ایران به این کارهای خشونت آمیزش ادامه بدهد، در خاورمیانه برقرار نمی‎شود.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

ما باید یک پیام یکپارچه را به ایران بدهیم:

کارزار خرابکاری، وحشی گری و کارهای تروریستی شما دیگر تحمل نمی‎شود. دیگر اجازه نخواهید داشت که این کارها را ادامه بدهید. امروز، من از ناتو می‎خواهم که بیش از پیش در روند خاورمیانه درگیر شود و تعامل داشته باشد. تحت رهبری من، اقتصاد ما اکنون از هر زمان دیگری قوی تر است. آمریکا به استقلال و خودکفایی در انرژی رسیده و این الان اولویت های راهبردی ما را تغییر داده است.

درحال حاضر، ما تولیدکننده اول گاز طبیعی و نفت، در سراسر جهان هستیم. ما مستقل هستیم و نیازی به نفت خاورمیانه نداریم. ارتش آمریکا، کاملا تحت دولت من با هزینه دو و نیم هزار میلیارد دلار بازسازی کامل شده است.

نیروهای مسلح آمریکا الان از هر زمان دیگری نیرومند تر است. موشک‎های ما بزرگ ، قدرتمند، دقیق، مرگبار و سریع اند.

موشک‎های هایپرسونیک

الان بسیاری از موشک‎های هایپرسونیک (Hyper Sonic) تحت ساخت هستند و این حقیقت که ما بهترین ابزار و تجهیزات نظامی را داریم، به این معنی نیست که باید از آنها استفاده کنیم، ما نمی‎خواهیم از آن‎ها استفاده کنیم.

نیروی اقتصادی و نظامی آمریکا، بهترین عامل بازدارنده است. بعد از ازبین بردن کامل داعش و خلافت منطقه ای اش، ما آن رهبر وحشی داعش (البغدادی) را از بین بردیم. او مسئول مرگ و سر بریدن های عمومی مسیحیان و مسلمانان و هرکسی در راهش بود بود. البغدادی یک هیولا بود و سعی می‎کرد داعش را دوباره بازسازی کند که نتوانست و در دولت من ده ها هزار نفر از جنگجویان داعش، دستگیر یا کشته شدند.

داعش

داعش یک دشمن طبیعی برای ایران بوده و ازبین رفتن داعش برای ایران خوب است. باید باتفاق درباره این موضوع و اولویت‎های مشترک دیگرمان کار کنیم.

می‎خواهم به مردم و رهبران ایران بگویم:

ما می‎خواهیم شما آینده خیلی خوبی داشته باشید که شایسته آن هستید، آینده ای که در داخل کشور از رفاه و هماهنگی با کشورهای جهان برخوردار باشد. ایالات متحده آماده است که صلح را در آغوش بگیرد، صلح را با همه کسانی که می‎خواهند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا