مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

ترامپ: من مرد تعرفه هستم!

مطالب پربازدید

ترامپ، در توئیتر خود را «مرد تعرفه» خواند که این مسئله هم واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی را به دنبال داشت و  هر کس به نوبه خودش اظهار نظری در این مورد کرد.

به نقل از سی ان بی سی، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) خود را «مرد تعرفه» خواند و اعلام کرد اگر توافقی عادلانه با چین حاصل شود، با خوشحالی آن را امضا خواهد کرد.

وی  بار دیگر با تکیه بر سیاست باج‌خواهی خود در توئیتی نوشت: من مرد تعرفه هستم. زمانی که مردم یا کشورها به ثروت های عظیم کشور ما هجوم می آورند، من از آنها می خواهم بهای این امتیاز را بپردازند. این همیشه بهترین راه برای تقویت قدرت اقتصادی ماست. ما هم اکنون میلیاردها دلار از طریق تعرفه ها دریافت می کنیم. آمریکا را دوباره ثروتمند کن.

توییت ترامپ

مطالب پربازدید

ترامپ در توییت دیگری نوشت: اما اگر یک توافق عادلانه با چین بدست بیاید من با خوشحالی آن را امضا می کنم. اجازه دهید مذاکرات آغاز شوند. آمریکا را دوباره قدرتمند کن.

کاخ سفید روز شنبه پس از ملاقات ترامپ و شی جی پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین اعلام کرد که این دو کشور موافقت کرده اند به منظور دستیابی به یک توافق تجاری، تا 90 روز آینده از اعمال تعرفه های وارداتی بیشتر بر روی محصولات کشور مقابل اجتناب کنند.

در واقع ترامپ موافقت کرد افزایش تعرفه ها بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را که قرار بود از اول ژانویه اعمال شود، به صورت موقت متوقف کند. پکن هم در مقابل قبول کرد مقدار قابل توجهی از محصولات حوزه های کشاورزی، انرژی، صنعتی و غیره را از آمریکا خریداری کند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا