مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

ترامپ: همه آخر هفته ها در ایران شورش می شود و ایرانیان واقعا اوضاع سختی دارند

مطالب پربازدید

ترامپ نظر قبلی خود درباره «شورش هر روزه در ایران» را به «شورش در آخر هفته‌ها» تغییر داد.

دونالد ترامپدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین سخنرانی‌اش در تجمع انتخاباتی ایالت «آریزونا» برای حمایت از نامزد جمهوری‌خواه این ایالت در انتخابات ۱۵ آبان کنگره روایت قبلی خود درباره «شورش هر روزه در ایران» را به «شورش در آخر هفته‌ها» تغییر داد.

ترامپ در این تجمع انتخاباتی گفت: «من آمریکا را از توافق یکجانبه و فاجعه‌بار هسته‌‎ای‌ ایران خارج کردم. یادتان می‌آید یک روز قبل از آغاز ریاست جمهوری من اینطور به نظر می‌رسید که ایران دارد همه خاورمیانه را تحت کنترل خود می‌گیرد و هیچکس هم نمی‌توانست جلوی آنها را بگیرد اما اکنون آنان واقعا مشکل دارند، همه آخر هفته‌‌ها در آنجا شورش می‌شود، آنها واقعا اوضاع سختی دارند».

دونالد ترامپ پیش از این در جمع هواداران خود در اوهایو در اظهاراتی کاملا مشابهِ آنچه طی هفته‌های اخیر بارها از زبان او در مناسبت‌های مختلف شنیده شده، خروج از توافقِ به زعم او وحشتناک هسته‌ای ایران را یکی از دستاوردهای ریاست‌جمهوری خود برشمرد و مدعی شد که ایران پس از خروج او از این توافق به یک “کشور کاملا متفاوت” تبدیل شده است!

مطالب پربازدید

وی در سخنرانی خود در ایالت کانزاس نیز ضمن وحشتناک توصیف کردن برجام، ادعا کرد: «قبل از اینکه من رئیس‌جمهور شوم، ایران در حال تصرف خاورمیانه بود. آنها داشتند سوریه را می‌گرفتند، یمن را می‌گرفتند، داخل عراق هم سرک می‌کشیدند، داشتند همه جا را می‌گرفتند اما حالا فقط مشغول خودشان هستند و به بقا فکر می‌کنند. در تمام شهرهایشان شورش است!»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در ایالت آیووا گفته بود: «به ایران نگاه کنید، قبل از اینکه من به ریاست جمهوری برسم، ایران می‌توانست ظرف ۱۲ دقیقه کل خاورمیانه را تحت کنترل بگیرد اما آنها حالا در تلاش برای بقا هستند و در تک تک شهرهایشان شورش است.»

منبع: yjc

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا