مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

حمله افراد ناشناس به کنسولگری ایران در بصره+تصاویر

مطالب پربازدید

بصرهدر پی بروز برخی ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق، برخی منابع از تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر خبر می‌دهند.

در پی بروز برخی ناآرامی‌ها از شب گذشته در شهر بصره، اکنون برخی منابع از تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر خبر می‌دهند. به ادعای این منابع خبری در اثر این تعرض، ساختمان کنسولگری به آتش کشیده شده است.

 

المصدره نیز گزارش داد افراد ناشناس در بصره پیش از رسیدن پلیس اقدام به آتش زدن کنسولگری ایران در این شهر کردند.

مطالب پربازدید

یکی از مسئولان کنسولگری ایران در بصره گفت: «کنسولگری به طور کامل در آتش سوخت. چه کسی کنسولگری ایران را وارد اتفاقات عراق کرده است؟ آنچه رخ داد اقدامی وحشیانه و به دور از اخلاق بود.» وی افزود: «ما طرف خاصی را متهم نمی‌کنیم. ما کار خود را برای صدور ویزا و خدمات‌دهی به شهروندان عراقی انجام می‌دهیم.»

طبق گزارش‌ برخی رسانه‌های عراقی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از همه اتباع ایرانی در بصره خواسته است این شهر را ترک کنند.اما مقامات سفارتخانه کشورمان این خبر را تکذیب کرده‌اند.

تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود تلفات در این حادثه گزارش نشده است. یک منبع مطلع گفت: پیش از این حمله، کارکنان کنسولگری ایران این مکان را ترک کرده بودند و مشکلی برای دیپلمات‌های ایرانی به وجود نیامده است.

 

این دومین شبی است که معترضان در بصره اقدام به آتش زدن اماکن دولتی می‌کنند. دیشب نیز معترضان ساختمان مرکزی مکاتب حزب‌الله در بصره را به آتش کشیدند.

مطالب پربازدید

در پی بروز این حادثه، وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای تأسف خود را نسبت به هدف‌قراردادن کنسولگری ایران در بصره اعلام کرد.

اغتشاش‌گران در بصره بعد از به آتش کشیدن کنسولگری ایران، مقر حزب الدعوه عراق که در نزدیکی آن محل قرار داشت را نیز به آتش کشیدند.

بر اساس گزارش منابع محلی، نیروهای امنیتی هم‌اکنون خیابان‌های منتهی به کنسولگری آمریکا در بصره را در محاصره کامل خود در آورده‌اند. گفته می‌شود معترضان قصد حمله به کنسولگری آمریکا را دارند.

اخبار رسیده از آماده‌باش تمامی نیروهای امنیتی عراقی برای حمایت از بانک‌ها و موسسات دولتی باقیمانده در این شهر حکایت دارد تا از سرقت و تخریب این افراد در امان بمانند.

واکنش وزارت خارجه به تعرض به کنسولگری کشورمان در بصره
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به خبر تعرض مهاجمان ناشناس و تحریک‌شده به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره گفت: متاسفانه این خبر صحت دارد و حمله و تهاجم وحشیانه و به آتش كشيدن ساختمان سركنسولگری ايران خسارات مالی زیادی به بار آورد و البته بر اساس تمهیدات اندیشیده شده قبلی و تهديدات انجام شده از روز قبل، خوشبختانه تاكنون خبری از آسیب دیدن کارکنان این مکان دیپلماتیک دریافت نکردیم.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

قاسمی ضمن محکوم کردن این اقدامِ خلاف موازین و با یادآوری مسئولیت خطير دولت عراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک، در عین حال نسبت به دست‌های آشکار و پنهانی که در صدد تخریب روابط دوستانه دولت و ملت ایران و عراق هستند هشدار داد و از دولت عراق خواست هر چه سریع‌تر نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این حمله اقدام کند.‌

منبع: yjc

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا