مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

داعش با اسامی و شعبه های جدید دوباره می آید!

مطالب پربازدید

گروه تروریستی داعش که همچنان از حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا برخوردار است، تلاش دارد سازماندهی مجدد نیروهای خود را تحت اسامی جدید در کشورهای مختلف احیا کند.

انصار الفرقان

ضربات شدیدی که گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه دریافت کرد، باعث ریشه کن شدن این گروه تروریستی نشد، داعش که از مدت‌ها پیش اینگونه نشان می‌دهد که روزگارش در عراق و سوریه به پایان رسیده است، اما چیزی شبیه استراتژی فریب را دنبال می‌کند و تلاش دارد بار دیگر کنترل برخی مناطق را در عراق و سوریه در دست بگیرد. این موضوع را دیده بان فتواهای تکفیری و رویکرد های افراط گرا وابسته به دار الفتوای مصر در گزارش خود مطرح کرده است.

استراتژی گروه تروریستی ابوبکر البغدادی در استقرار و گسترش نیروهای خود مبتنی بر ایده هسته‌ گریزی است و به این ترتیب کسانی که از عراق و سوریه فرار کرده‌اند، گروه های تروریستی دیگری را مانند داعش در مناطق دیگر تشکیل داده‌اند.آنها گروه‌هایی با عناوین متعدد نظیر «الرایات البیضاء»، «أنصار البخاری»، «أنصار الفرقان» و… را تشکیل داده‌اند و انتظار می‌رود که جایگزین گروه تروریستی داعش شوند.

در هر صورت به نظر می رسد عناصر گروه تروریستی داعش استفاده از شبکه اینترنت را برای به کارگیری فرماندهان و توزیع مأموریت‌ها و مسئولیتهای عناصر داعش افزایش داده است. این موضوع تحت عنوان خلافت مجازی مطرح شده است.

مطالب پربازدید

داعش در این مدت موفق شده عناصر فراری خود از سوریه و عراق را در گروههایی با همان ایدئولوژی در کشورهای دیگر سازماندهی کند تا بتواند بار دیگر به عرصه درگیری‌ها برگردد.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا