مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

سفیر کوبا در ایران: در کوبا درمان و آموزش کاملاً رایگان است و کارگران از رفاه زندگی بالایی برخوردارند.

مطالب پربازدید

الکسیس باندریج وگاالکسیس باندریج وگا (سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران) در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا؛ در مورد میزان دستمزد کارگران کوبایی و تفاوت آن با سبد معاش خانوار و موضوعات اقتصادی و اجتماعی کوبا، خصوصا گارگران کوبایی به اظهار نظر پرداخت که خلاصه و گزیده آن ارائه می شود.

وی گفت: دستمزد کارگران خیلی بالا نیست؛ اما در کوبا خدمات اجتماعی رایگان وجود دارد. یک کارگر می‌تواند عمل جراحی مغز انجام دهد بدون اینکه یک پنی پرداخت کند؛ کارگر می‌تواند تا مقطع دکترا رایگان تحصیل کند و این، موفقیت و دستاورد کمی نیستو سطح زندگی و رفاهی کارگران بالا است.

ما در کوبا ۶۰ سال تحریم بودیم و بدترین ممانعت‌های اقتصادی را تجربه کردیم، ولی با این حال، از سطح خدمات رفاهی ذره‌ای کاسته نشده است؛ ما حتی داروی رایگان در اختیار کارگران و مردم قرار می‌دهیم. در مجموع، بهترین خدمات درمانی و مجهزترین بیمارستان‌ها را در کوبا داریم.

وی همچنین در مورد کارگران کوبا و قدرت اعتراض آنها گفت: در کوبا دو سندیکای سراسری وجود دارد که در دفاع از حقوق کارگران فعالیت می‌کنند؛ این سندیکاها واقعی و متصل به بدنه هستند و برخلاف سندیکاهای برخی کشورها، زرد و فرمایشی نیستند؛ کارگران کوبا در کارخانجات تشکل‌هایی دارند که می‌توانند به آنها مراجعه کنند و مشکلاتشان را بگویند و راه‌حل دریافت کنند. در کل باید گفت که دیالوگ اجتماعی بین کارگران ودولت فراهم است و صدای کارگران شنیده می‌شود.

مطالب پربازدید

بزرگترین راهپیمایی روز اول ماه می (روز جهانی کارگر) در کوبا برگزار می‌شود که میلیون‌ها کارگر در آن شرکت می‌کنند. کارگران کوبا وقتی می‌بینند که صدایشان توسط حاکمیت شنیده می‌شود، نیازی به اعتصاب و مشت گره کردن ندارند.

سفیر کوبا در ارتباط با سیاست‌های اقتصادی کوبا گفت: سیاست‌های ما مخالفت با خصوصی‌سازی و تعدیل ساختاری است. ما در کوبا ۵ میلیون کارگر بخش دولتی داریم ولی در بخش خصوصی، نیم میلیون نفر هم شاغل نیستند. همه کارخانجات و صنایع مادر در کوبا دولتی است و این سیاست، که از زمان انقلاب کوبا حاکم بوده، در آینده نیز تغییر نخواهد کرد. اصول ما بر مخالفت با خصوصی‌سازی و تعدیل است.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا