مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

سلاح آخرالزمانی پوتین در عرض 15 دقیقه به قلب آمریکا میرسد

مطالب پربازدید

سلاح آخرالزمانی پوتینآوانگارد (سلاح آخرالزمانی پوتین)، نام یک نوع موشک مافوق روسی است که در عرض 15 دقیقه به قلب آمریکا می رسد و می تواند اهداف از قبل تعیین شده در آمریکا را مورد اصابت قرار دهد.

این موشک که به سلاح آخرالزمانی پوتین معروف است، یک سلاح بالدار گلایدری است که به وسیله یک موشک بالستیک بین قاره ای (RS-18) به ارتفاعات بالای اتمسفر برده می شود و و از آنجا با سرعتی بیش از 27 برابر صوت، مثل شهاب سنگ به هدف اصابت می کند. این سامانه موشکی می تواند 2 مگاتن سلاح هسته ای را با خود حمل کند.

این موشک روسی بر خلاف موشک های بالستیک معمولی (ICBM)، بطور کامل از اتمسفر جو خارج نمی شود و بدنه اش از مواد کامپوزیتی مخصوصی ساخته شده که در برابر حرارت 3 هزار و 632 درجه فارنهایت مقاوم است. کلاهک این موشک در مسیری غیر قابل پیش بینی حرکت می کند و قابل شناسایی نیست.کارشناسان نظامی روسیه بر این باورند که آوانگارد قابلیت های زیادی دارد و در یک جنگ تمام عیار اتمی، می تواند آمریکا را نابود کند.

ایالات متحده آمریکا نیز بیکار ننشسته و یک قرارداد 928 میلیون دلاری با لاکهید مارتین امضا کرده تا سامانه موشکی مافوق صوت خود (با قابلیت تغییر مسیر) را توسعه دهد. آمریکا وضعیت خوبی در مقابله با حملات موشک های بالستیک هسته ای دارد. آمریکا سامانه های پدافند ضد موشکی بسیار خوبی در اختیار دارد که از بین آنها می توان به سیستم ضد موشکی آلاسکا و کالیفرنیا، پدافند موشکی SM-3، سامانه موشکی تاد (THAAD) و سامانه موشکی پاتریوت (PAC-3) اشاره کرد.

مطالب پربازدید

در نهایت بد نیست بدانید که کشور چین هم یک مدل راکت گلایدر هایپرسونیک خود را به نام Dong Feng 17 آزمایش کرده که بنا به گفته کارشناسان نظامی چین، می تواند 5 برابر سرعت صوت به پرواز درآید.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا