مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

فرانسه دارایی های وزارت اطلاعات ایران را توقیف کرد

مطالب پربازدید

خبرفرانسه اعلام کرد دارایی‌های متعلق به دو ایرانی و وزارت اطلاعات ایران را مسدود می‌کند.

  فرانسه امروز سه‌شنبه از توقیف دارایی ادعایی وزارت اطلاعات ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، فرانسه اعلام کرد دارایی‌های متعلق به دو ایرانی و وزارت اطلاعات ایران را مسدود می‌کند.

گفته می‌شود یکی از دو این ایرانی، اسدالله اسدی (دیپلمات ایرانی) است که ماه ژوئیه به اتهام آنچه برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در پاریس خوانده شده، دستگیر شد.

مطالب پربازدید

یازدهم تیرماه سال جاری بود که پلیس بلژیک اعلام کرد دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار که ادعا شده قصد سفر به فرانسه برای حمله به همایش منافقین در پاریس را داشته‌اند، دستگیر کرده و در خودروی آنها یک بمب دست‌ساز حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره TATP کشف کرده است!

مقامات بلژیکی بدون اشاره بیشتر به جزئیات این عملیات، هویت این دو را یک مرد ۳۸ ساله به نام «امیر س.» و یک زن ۳۳ ساله به نام «نسیمه ن.» و اتهام آنها را “تلاش برای انجام حمله تروریستی” اعلام کرده‌اند.

طبق گفته دستگاه‌های اطلاعاتی بلژیک، به صورت همزمان دو نفر دیگر نیز در فرانسه و آلمان در ارتباط با این حمله ادعایی دستگیر شدند و سپس ادعا شد فردی که در آلمان دستگیر شده یک دیپلمات ایرانی ۴۶ ساله به نام «اسدالله اسدی» است که در سفارت ایران در اتریش مشغول به کار است.

این فضاسازی رسانه‌ای درست در آستانه سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، به اروپا مطرح شد و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران بلافاصله در یک پیام توییتری وی در این پیام با اشاره به همزمانی این اتفاق با سفر روحانی به اروپا نوشت: «چقدر هماهنگ، درست وقتی که ما سفر در سطح رئیس‌جمهور را به اروپا آغاز کردیم، عملیات ادعایی علیه ایران مطرح شده و “توطئه‌گران” آن بازداشت می‌شوند. ایران به صراحت خشونت و تروریسم را در هر نقطه محکوم می‌کند و آماده همکاری با تمامی طرف‌ها برای پرده‌برداشتن از توطئه‌های شیطانی و عملیات پرچم عوضی (اشاره به منافقین) است.»

پس از گذشت حدود یک هفته از این ماجرا، رژیم صهیونیستی مدعی شد که دستگاه‌های اطلاعاتی آن توطئه ادعایی مذکور را کشف و از طریق خبر دادن به مقامات اطلاعاتی اروپا، آن را خنثی کرده‌اند تا مشخص شود این اقدام پروژه مشترک اسرائیل و گروهک تروریستی منافقین برای پرونده‌سازی علیه ایران بوده است.

مطالب پربازدید

منبع: yjc

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا