مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار بین الملل

آماده باش نیروهای | آمریکایی در عراق | برای مواجهه با تهدیدات احتمالی

مطالب پربازدید

آماده باش ارتش آمریکانیروهای آمریکایی در عراق

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بیل اوربان (فرماندهی نیروهای نظامی آمریکایی) طی اطلاعیه ای اعلام کرده است، اطلاعاتی مبنی بر وجود تهدیدات امنیتی جدی بر علیه نیروهای آمریکایی در نزد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا موجود است.

 بر این اساس، نیروهای آمریکایی در بالاترین سطح هشیاری و در حالت آماده باش بوده و  تهدیدات احتمالی را که بر علیه نیروهای آمریکایی وجود دارد را زیر نظر داریم.

گفتنی است که، با این که به نظر می رسد این اظهارات فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا بعد از تنش‌های به وجود آمده بین آمریکا و ایران در بیان می شود ولی نیروهای نظامی آمریکا در ظاهر می گویند که، این آماده باش به دلیل مقابله احتمالی با داعش و گروه های تروریست دیگر است. نیروهای آمریکایی در عراق

علی رغم همه گمانه زنی ها ، بسیاری از کارشناسان معتقدند گرچه هزینه تقابل نظامی ایران و ایالات متحده از جیب توسط شیوخ خلیج فارس پرداخت می شود ، اما خود این کشورها قادر به مقابله با ایران نیستند. بنابراین احتمالاً ایالات متحده مجبور است خود به تنهایی با ایران کنار بیاید.

مطالب پربازدید

در همین رابطه ، محمد مرندی ، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ، در نشست منطقه و جهان یک سال پس از ترور کاظم سلیمانی گفت که کشورهای خلیج فارس قادر به دفاع از خود در برابر ایران نیستند: علیه ایران شروع کنید ، این کشورها و پایگاههای ایالات متحده مستقر در آنها اهداف قانونی برای پاسخ نظامی ایران خواهند بود. وی افزود اینها كشورهای كوچكی هستند و با كوچك ترین اقدام ایران زنده نخواهند ماند.

نیروهای آمریکایی در عراق

محمد مرندی ، عضو هیئت علمی ، دانشگاه تهران
مرندی گفت از نظر منطقی ، در حال حاضر احتمال درگیری بین ایران و ایالات متحده کم است. یکی از دلایل این ادعا الحاق آمریکا به چین و روسیه است ، افزود قدرت در مناطق مختلف با عراق و افغانستان این غیرقابل مقایسه است و بازدارندگی ایران را نشان می دهد.

به گفته یک استاد دانشگاه تهران ، در حال حاضر پیوند متفاوتی بین ایران و متحدانش در منطقه برقرار شده است و نفوذ جبهه مقاومت و ایران در سراسر منطقه بسیار زیاد است. مرندی همچنین تأکید کرد که قدرت ایران و متحدانش در منطقه برای جلوگیری از موشک قابل توجه است. بنابراین ، بعید به نظر می رسد که ایالات متحده آمادگی ورود به درگیری نظامی با ایران را داشته باشد. با این حال ، نیروهای مسلح ایران در حال آماده باش کامل و آماده هر رویدادی هستند.

محمد مرندی همچنین با اشاره به وضعیت داخلی ایالات متحده و مشکلات داخلی کشور ، عواملی مانند تعمیق بحران های هویت نژادی و همچنین موضوع تاجی که بیش از هر کشور دیگری به ایالات متحده و متحدان اروپایی آن آسیب رساند ، اشاره کرد. از عوامل داخلی آمریكا پرهیز كنید. تعداد ورود به جنگ دیگر.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا