مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار کنکور و دانشگاه

نارضایتی داوطلبان آزمون‌ها به دانشگاه غیرانتفاعی رسید

مطالب پربازدید

با گذشت بیش از یک ماه از سال تحصیلی جدید، دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی همچنان بلاتکیلف هستند و در این موسسات ثبت نام نمی‌شوند.

آهومنشبه تازگی جمعی از متقاضیان تحصیل در مؤسسات غیرانتفاعی به عملکرد این موسسات اعتراض کردند.

جریان از این قرار است که موسسات غیر انتفاعی از ثبت نام داوطلبان خوددرای کرده و حالا پس از گذشت یک ماه از سال تحصیلی پرونده آن‌ها را بازگردانده‌ و عنوان کرده‌اند که «شما دانشجوی این دانشگاه نیستید و ما مجوزی برای ثبت‌نام نداریم».

دانشجویان معترض برای تحصیل در رشته موردنظرشان هزینه‌های گزافی پرداخت  و تجهیزات و امکانات لازم برای رشته تحصیلی‌ را خریداری کرده‌اند؛ حالا دانشگاه بدون توجه به این هزینه‌هاکه قابل بازگشت نیست، پرونده آن‌ها را در اختیار خودشان قرار داده است.

مطالب پربازدید

در این شرایط دانشجویان مرد این مؤسسات که تعدادشان هم کم نیست، می‌گویند: با رد شدن پذیرش از سوی دانشگاه، سرباز تلقی می‌شوند و حالا نه تنها دانشجو نیستند و نمی‌توانند به تحصیل‌شان ادامه دهند بلکه بیش از یک ماه هم غیبت خورده‌اند.

برای بررسی وضعیت این دانشجویان با رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفتگو کردیم.

پاسخ رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی به بلاتکلیفی متقاضیان

علی آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: متاسفانه ظرفیت اعلام شده از سوی سازمان سنجش برای دانشگاه غیرانتفاعی پرنشده بود و ما هم در این زمینه نامه‌ای به معاونت آموزشی وزارت علوم ارسال کردیم که بتوانیم این دانشجویان را بدون کنکور ثبت نام کنیم.

وی در ادامه از موافقت دفتر گسترش وزارت علوم نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشجویان در موسسات غیرانتفاعی خبر داد و افزود: چند ماه پیش مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در بخشنامه‌ای به سازمان سنجش اعلام کرده بود که دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌توانند از طریق بررسی مدارک (به صورت بدون آزمون) در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی دانشجو پذیرش کنند.

روش پذیرش این دانشجویان نیز به این صورت بود که داوطلب مدارک خود را به مؤسسه ارائه می‌داد و مؤسسه مدارک را به سازمان سنجش ارسال می‌کرد تا سازمان سنجش قبولی در رشته مورد نظر را تائید کند.

مطالب پربازدید

هفته گذشته در نامه‌ای به مسئولان وزارت علوم از آنها درخواست کردیم که توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند؛ آنها در جواب گفتند که باید موضوع را بررسی کنیم تا پس از این مرحله، مجوز صادر شود؛ حالا ما هم مانند دانشجویان منتظریم تا به محض صدور مجوز از سوی وزارت علوم، پرونده‌ها را به سازمان سنجش ارسال می‌کنیم تا تائید شود.

در حال حاضر ما پیگیر ثبت نام دانشجویان در موسسات غیرانتفاعی هستیم و نگرانیم که این دانشجویان برای ثبت نام به دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا