مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار کنکور و دانشگاه

اعطای وام قرض الحسنه‌ی شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد

مطالب پربازدید

وام قرض الحسنه شهریهبا امضای تفاهم‌نامه‌ی تخصیص وام قرض‌الحسنه‌ی بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک مهرایران، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند وام شهریه دریافت کنند.

 اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های این بانک به صورت قرض‌الحسنه است گفت: این تسهیلات بانکی به دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد کمتر از چهار درصد با هدف کاهش دغدغه‌های آن‌ها در زمینه‌ی پرداخت شهریه اعطا می‌شود.

او افزود: ما به گردش مالی حساب دانشگاه آزاد اعتباری تخصیص داده‌ایم که می‌توانیم توسط آن به پنجاه هزار دانشجو تسهیلات بانکی پرداخت کنیم.

به گفته‌ی اکبری، اقساط این وام به طور میانگین در ۳۶ ماه باید پرداخت شود.

مطالب پربازدید

اکبری با اشاره به اینکه بانک مهر ایران با داشتن پشتوانه‌ی مالی ۱۰ سهام‌دار بزرگ در سال ۹۵ به ۷۰۰ هزار نفر تسهیلات بانکی اعطا کرد.گفت: بانک مهر ایران پارسال مبلغ هشت هزار و دویست میلیارد تومان وام را به ۷۵۲ هزار نفر به صورت قرض الحسنه اعطا کرد.

او همچنین در این باره گفت: در تلاشیم تا امسال بتوانیم به یک میلیون نفر در حدود  ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اعطا کنیم.

به گفته‌ی اکبری بانک مهر ایران تاکنون در زمینه‌های آموزشی، معیشتی، درمانی، کارآفرینی و حمایت از کالای ایرانی تسهیلات قرض‌الحسنه ارائه کرده است.

در ادامه‌ی کنفرانس، طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه تحصیل کردن برای  مردم ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: تاکنون در نظام دانشگاهی در مورد دانشجویان شهریه‌پرداز و نحوه‌ی پرداخت شهریه غفلت صورت گرفته که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه هم دغدغه‌ی دانشجویان برای پرداخت شهریه کاهش پیدا کند و هم به گونه‌ای باشد که با توسعه‌ی این طرح طرف حساب دانشگاه برای مسائل مالی دانشجویان، بانک‌ها باشند.

او همچنین از عوامل سیستم بانکی خواست  علاوه بر ایجاد تنوع در بخش پرداخت تسهیلات شهریه روند دریافت  آن را نیز برای دانشجویان تا حد امکان آسان کنند.

مطالب پربازدید

طهرانچی همچنین از تخصیص وام قرض‌الحسنه‌ی یک میلیون تومانی به هر دانشجو برای اربعین خبرداد.

پور عباس، معاون اداره‌ی مالی دانشگاه آزاد هم که در کنفرانس حضور داشت در مورد تخصیص این تسهیلات بانکی به دانشجویان گفت: این تفاهم‌نامه با هدف کمک به دانشجویان شهریه‌پرداز و کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها امضا می‌شود.

او افزود: این وام دو تا سه درصد کارمزد بانکی داشته و کاملا به صورت قرض‌الحسنه است. در سال‌های آینده با توسعه‌ی این طرح، کارت‌های هوشمندی  تولید خواهیم کرد تا دانشجویان تمام تراکنش‌های دانشجویی خود را توسط آن انجام بدهند.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی میان پور عباس، معاون اداره‌ی مالی دانشگاه آزاد اسلامی و اکبری، مدیرعامل  بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران امضا شد. با اجرایی‌شدن این طرح به ۵۰ هزار دانشجو تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که مدت بازپرداخت آن به طور میانگین به صورت اقساط ۳۶ ماهه است.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا